آنتی بیوتیک، قاتل خاموش بیماران آمریکایی

Table of Contents

پیشنهاد روز

آنتی بیوتیک، قاتل خاموش بیماران آمریکایی

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از رویترز، طبق گزارش دولت ایالات متحده، مرگ و میر ناشی از باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها، که ابر میکروب ها نیز نامیده می شوند، در سال 2020، 15 درصد افزایش یافت. این داروها به طور گسترده برای درمان کرونا و مبارزه با عفونت های باکتریایی در طول بستری های طولانی مدت در بیمارستان تجویز می شدند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) اعلام کرد که عفونت های باکتریایی اکتسابی بیمارستانی نیز در سال 2020 نسبت به سال 2019 بیش از 15 درصد افزایش یافته است. تقریبا 80 درصد از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان یک آنتی بیوتیک دریافت کردند.

CDC گفت که بیش از 29 هزار و 400 نفر بر اثر عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک در سال اول همه گیری جان خود را از دست دادند و از این تعداد، نزدیک به 40 درصد در بیمارستان به این عفونت مبتلا شده بودند. مقاومت دارویی با استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای ضد میکروبی رخ می دهد. این مقاومت به برخی از باکتری ها اجازه می دهد تا به ابر میکروب هایی که تحت تأثیر داروها قرار نمی گیرند، تبدیل شوند. مدت‌هاست که نیاز شدید به آنتی‌بیوتیک‌های جدید برای مبارزه با این باکتری‌های مقاوم وجود داشته، اما انگیزه کمی در میان داروسازان وجود دارد، زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها سودآور نیستند و باید از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کرد و فروش را کاهش داد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارشی را منتشر کرد که در آن 61 واکسن معرفی شده که گفته می‌شود باید برای پیشگیری از بیماری و کمک به کنترل عفونت‌های باکتریایی و استفاده بیش از حد آنتی‌بیوتیک که منجر به مقاومت ضد میکروبی می‌شود، ساخته شوند. این سازمان اعلام کرد که سالانه 1.27 میلیون مرگ به دلیل مقاومت ضد میکروبی رخ می دهد.

گزارش CDC می‌گوید که تجویز آنتی‌بیوتیک زمانی که خطر عفونت‌های باکتریایی یا قارچی ناشناخته باشد، مناسب است. اما این تجویز بیماران را در معرض خطر عوارض جانبی قرار می‌دهد و مسیری برای مقاومت بیشتر ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ ت 51



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید