اپل به نقض قوانین ضدانحصار متهم شد

Table of Contents

پیشنهاد روز

اپل به نقض قوانین ضدانحصار متهم شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از رویترز، اپل از سوی شاکیان به سوء استفاده از قدرت خود در دنیای تلفن همراه برای به حاشیه راندن دیگر فعالان حوزه کیف پول های موبایل و ایجاد سلطه انحصاری برای اپل پی متهم شده است.

بر اساس شکایتی که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شده، اپل مشتریانی را که از گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌هایش استفاده می‌کنند مجبور می‌کند تا از کیف پول اپل پی برای پرداخت‌های غیرلمسی استفاده کنند. این در حالی است که سازندگان گوشی های اندرویدی به کاربران اجازه می‌دهند کیف پول‌های مختلفی مانند گوگل پی و سامسونگ پی را انتخاب کنند.

اتحادیه اعتباری Affinity در آیووا، از جمله شاکیان این پرونده مدعی شده، رفتار ضدرقابتی اپل بیش از 4000 بانک و اتحادیه اعتباری را که از اپل پی استفاده می‌کنند مجبور می‌کند سالانه حداقل یک میلیارد دلار هزینه اضافی را برای استفاده از اپل پی بپردازند و انگیزه های آن برای ارتقای این ابزار و رفع نقص های امنیتی احتمالی را کاهش می دهد.

در این شکایت آمده است: «رفتار اپل نه تنها به ارائه دهندگان خدمات پرداخت همراه، بلکه به مصرف‌کنندگان و رقابت در کل آسیب می‌زند و لذا اپل باید خسارت مادی پرداخته و رفتار ضدرقابتی را متوقف کند.»

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید