ایران با ازبکستان پای میز مذاکره برای صادرات نفت

Table of Contents

پیشنهاد روز

ایران با ازبکستان پای میز مذاکره برای صادرات نفت

به گزارش جُستک آنلاین، احمد اسد زاده  افزود: در سفر اخیر که با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت انجام شد و سفر قبلی که ما با یک هیاتی از وزارت نفت و برخی شرک‌های خصوصی نفتی گاز و پتروشیمی با ازبکستان داشتیم در مجموع پنج تفاهم نامه با ازبکستان امضاء و یک نقشه راه کلی برای همکاری‌ها با این کشور تنظیم شد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه‌های ازبکستان با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، گفت: کشور ازبکستان دارای دو پالایشگاه عمده نفتی است که این پالایشگاه‌ها ۲۳۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی دارند.

اسدزاده ادامه داد: در مذاکرات اخیری که با ازبکستان داشتیم مقرر شد برای احیاء و بازسازی این پالایشگاه ها، نفت ایران به پالایشگاه‌های این کشور صادر شود. 

وی در خصوص زمان اجرای تفاهمات گفت: درجلسه روسای جمهور مقرر شد در هفته آینده‌ای که نمایشگاه ایران پلاست در کشورمان برگزار می‌شود هیاتی از ازبکستان به ایران سفر کنند و در قالب چهار کار گروه، این موضوعات با جزئیات بیشتری دنبال شود که عبارتند از کارگروه بالادستی و پایین دستی، نیروی انسانی و کارگروه تجارت. مقرر شد از هفته آینده هیات ازبکستانی بیایند و فرآیند پیگیری این توافقات را دنبال کنیم.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید