تفاهم‌های پولی – بانکی ایران و روسیه اجرایی می‌شود | استفاده از پیام‌ رسان بومی به جای سوئیفت

Table of Contents

پیشنهاد روز

تفاهم‌های پولی – بانکی ایران و روسیه اجرایی می‌شود | استفاده از پیام‌ رسان بومی به جای سوئیفت

به گزارش جُستک آنلاین به نقل از بانک مرکزی، علی صالح‌آبادی در مورد نتایج سفر به روسیه اظهار کرد: در این سفر گفت‌وگوهای بسیار خوب و ارزنده‌ای با مقامات عالی و اقتصادی روسیه داشتیم و با توجه به تاکیدات روسای جمهور دو کشور به توسعه روابط پایدار اقتصادی بین ایران و روسیه مقرر شد در زمینه‌های مالی و بانکی زمینه‌های لازم را برای توسعه پایدار روابط ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اراده سیاسی دو کشور توسعه تعاملات اقتصادی است، ادامه داد: خوشبختانه هم از طرف جمهوری اسلامی ایران و هم از طرف روسیه علاقه‌مندی قابل ملاحظه‌ای برای توسعه روابط وجود دارد، لذا در این خصوص مذاکرات خوبی انجام شد و امیدوارم که این مذاکرات در آینده زمینه ساز توسعه پایدار روابط دو کشور باشد.

رییس کل بانک مرکزی افزود: در آینده نزدیک تفاهمات انجام شده در این سفر را اجرایی خواهیم کرد و نتایج آن را تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور خواهند دید.

صالح‌آبادی گفت: طبعاً استفاده از ارزهای غیر دلار و یورو و سایر موضوعاتی که تجار و فعالان اقتصادی بتوانند از بسترهای جدید استفاده کنند جزو مواردی است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد و باید نتایج آن را در عمل شاهد باشیم.

وی درباره استفاده از پیام‌رسان‌های بومی به جای سوئیفت نیز افزود: هم اکنون ایران برای جایگزینی سوئیفت، از سامانه‌های پیام رسان بین بانکی بومی استفاده می‌کند و روسیه نیز پیام‌رسان‌های بومی و مالی خود را دارد که می‌تواند مبنایی برای همکاری بانکی بین دو کشور باشد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ایجاد بسترهای مالی، یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی به شمار می‌رود افزود: این سفر توانست زمینه‌های بسیار خوبی برای روابط تجار و بازرگانان دو کشور ایجاد کند.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید