ثبت کدرهگیری در قراردادهای مسکن الزامی شد | دریافت کد رهگیری هزینه‌ دارد؟

Table of Contents

پیشنهاد روز

ثبت کدرهگیری در قراردادهای مسکن الزامی شد | دریافت کد رهگیری هزینه‌ دارد؟

به گزارش جُستک آنلاین، حسام عقبایی درباره تداوم تخلفات مشاوران املاک در عدم صدور کد رهگیری اظهار کرد: در خصوص ثبت کد رهگیری هیچ دفتر مشاور املاکی حق دریافت وجه ندارد. اخذ کد رهگیری برای معاملات رایگان و بدون هیچ هزینه‌ای است و فقط مشاوران حق دریافت حق کمیسیون (حق العمل تنظیم قرارداد) مربوط به معامله را دارند.

وی اضافه کرد: در خصوص دریافت کد رهگیری اگر مبلغی از سوی طرفین معامله دریافت شود، تخلف و خلاف مقررات است 

نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: حتی اگر طرفین معامله نخواهند که کد رهگیری اخذ و در قرارداد ثبت شود اما مشاوران املاک موظف هستند کد رهگیری را بگیرند و صادر کنند.

به گفته عقبایی، دفتر مشاور املاکی مثل نانوایی نیست که گفته شود نان را بدون کنجد یا با کنجد بدهند و قرارداد با کد رهگیری یا بدون کد رهگیری نداریم. هر نوع قراردادی که در دفاتر مشاور املاک تنظیم می‌شود، باید برای آن کد رهگیری اخذ شود و چنانچه کد رهگیری نگیرند، تخلف صنفی محسوب خواهد شد.

وی بیان کرد: با مشاوران املاک دارای پروانه کسب بر اساس ماده ۲۸ نظام صنفی در صورت عدم صدور کد رهگیری برخورد می‌شود و دفاتر آنها پلمب و در صورت ادامه تخلف تا ابطال پروانه پیگیری خواهد شد.

نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: مردم هنگام مراجعه به دفاتر املاک از مشاوران بخواهند که هر نوع قرارداد خرید، فروش، اجاره، رهن، صلح، هبه را با کد رهگیری بدون پرداخت اخذ وجه اضافه تنظیم کنند.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید