زمان تکمیل ساخت مترو شهر جدید اندیشه اعلام شد | ۹ پروژه ریلی حومه‌ای را در شهرهای جدید در دستور کار داریم

Table of Contents

پیشنهاد روز

زمان تکمیل ساخت مترو شهر جدید اندیشه اعلام شد | ۹ پروژه ریلی حومه‌ای را در شهرهای جدید در دستور کار داریم

به گزارش جُستک آنلاین، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ۹ پروژه ریلی حومه‌ای را در شهرهای جدید کشور در دستور کار دارد.

بر این اساس طبق برنامه زمانبندی مربوطه مترو هشتگرد به طول ۲۵.۶ کیلومتر که از سال ۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی رسیده و ایستگاه بینابینی ماموت و سیگنالینگ آن در دست اجراست.

مترو بهارستان-اصفهان به طول ۱۵ کیلومتر به پیشرفت فیزیکی ۵۲.۱ درصدی رسیده و طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار است سال آینده به اتمام برسد. عملیات اجرایی این پروژه ۱۱ سال قبل آغاز شده و به‌نظر نمی‌رسد با این سرعت ۴۸ درصد باقیمانده آن تا سال آینده به اتمام برسد.

مترو گلبهار-مشهد با طول ۴۶ کیلومتر به پیشرفت فیزیکی ۳۳.۵۵ درصدی پس از حدود ۱۱ سال از آغاز عملیات اجرایی رسیده است. این پروژه نیز قرار است سال ۱۴۰۴ به پایان برسد.

مترو فولادشهر-اصفهان به طول ۲۵ کیلومتر پس از ۱۱ سال به پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی رسیده و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۴ به پیشرفت ۶۰ درصدی برسد.

مترو ۵۲ کیلومتری شهر جدید مجلسی-اصفهان سه سال پس از آغاز عملیات اجرایی به پیشرفت فیزیکی ۲.۵ درصدی رسیده و طبق برنامه زمانبندی وزارت راه در سال ۱۴۰۴ به پیشرفت ۵۰ درصدی خواهد رسید.

همچنین قرار است مترو پردیس-تهران به طول ۲۴.۷ کیلومتری با پیشرفت کنونی صفر درصدی تا سال ۱۴۰۴ به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برسد.

وزارت راه  و شهرسازی از اتمام ساخت مترو پرند-فرودگاه امام خمینی (ره) تا سال آینده خبر داده است. قطار حومه‌ای شهرهای جدید صدرا و اندیشه به ترتیب با ۱۳ و ۲۰ کیلومتر طول قرار است در سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۴ ساخته شوند.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید