ستاری : بازار بکر ازبکستان بهترین فرصت برای توسعه محصولات ایران‌ساخت در بیرون مرزهای کشور است

Table of Contents

پیشنهاد روز

ستاری : بازار بکر ازبکستان بهترین فرصت برای توسعه محصولات ایران‌ساخت در بیرون مرزهای کشور است

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که در راس هیاتی 40 نفره از شرکت های دانش‌بنیان، سفری دو روزه به ازبکستان کرده است؛ صبح امروز در نشست علم و فناوری ایران و ازبکستان حضور یافت و گزارشی از روند رو به توسعه علم و فناوری ایران ارائه کرد.

ستاری با اشاره به اینکه بازار ازبکستان زمین خوبی برای توسعه محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی است، بیان کرد: این بازار بکر می تواند فرصت خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی باشد تا محصولات ایران‌ساخت خود را در این بازار توسعه دهند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: ایران و ازبکستان ظرفیت های خوبی برای همکاری های مشترک دارند که فکر می کنم این کار با سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان توسعه فناوری را محقق کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: در ازبکستان نیز با پیگیری این هدف می‌توانیم توسعه فناوری‌های ایرانی در کشور عضو ازبکستان داشته باشیم. با شناخت مناسب از بازار ازبکستان و قانون های موجود می توانیم زیست بوم شرکت های دانش بنیان ایرانی را در این کشور توسعه دهیم.

ستاری همچنین ابراز کرد که جلسات روز گذشته با آقای میرزایف رییس جمهور ازبکستان، معاون نخست وزیر و وزرای ازبکستانی نتایج خوبی در پی داشته است و می تواند ارتباطات دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان وخلاق با شرکت ها و دانشگاه های متناظر در ازبکستان را توسعه دهد.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان وخلاق بازار ازبکستان را به عنوان یک بازار بکر و دست نخورده در نظر بگیرند که می‌تواند در این بازار دستاوردهای زیادی داشته باشند.

سورنا ستاری در راس هیاتی متشکل از مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد آب و خشکسالی و روسای 40 شرکت‌ دانش‌بنیان و خلاق عازم کشور ازبکستان شد تا مسیر توسعه تعاملات علمی و فناورانه میان دو کشور هموارتر شود. شرکت هایی که در حوزه‌های فناورانه ای چون کشاورزی، دامداری و سلامت فعالیت می کنند. این شرکت ها با حضور در نشست‌های تخصصی با 150 شرکت متناظر ازبکستانی، بازار و تعاملات فناورانه خود را در این منطقه توسعه خواهند داد.

 همچنین نمایشگاهی از 100 محصول ایران‌ساخت از 80 شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی در کشور ازبکستان برپا است. این محصولات برای مدیران شرکت‌های فناور و بازرگانان ازبکی به نمایش درمی‌آید تا مسیر ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار این کشور و اوراسیا هموار شود. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان به ازبکستان رفت تا به جریان صادرات محصولات دانش بنیان ایران ساخت در بازار این کشور و اوراسیا سرعت دهد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید