شمردن گوسفندان را فراموش کنید! / فریب بدن برای خواب با کمک تشک و بالش هوشمند

Table of Contents

پیشنهاد روز

شمردن گوسفندان را فراموش کنید! / فریب بدن برای خواب با کمک تشک و بالش هوشمند

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از دیلی‌میل، حساس خواب آلودگی یا هوشیاری تا حدی توسط ریتم جزر و مد مانند دمای بدن در طول روز کنترل می شود. مهندسان زیستی دانشگاه تگزاس، یک تشک و بالش منحصربه‌فرد ساختند که از گرمایش و سرمایش استفاده می‌کند تا به بدن بگوید زمان خواب فرا رسیده است. این سیستم به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تقریباً 58 درصد سریع‌تر از حالت عادی به خواب بروند.

خواب زمانی امکان پذیر است که دمای بدن در شب به عنوان بخشی از یک ریتم 24 ساعته کاهش یابد. تشک جدید بدن را تحریک می کند تا احساس خواب آلودگی را برانگیزد و به خوابیدن سریع تر و بهبود کیفیت خواب کمک می کند. هدف این فناوری جدید، تسهیل آماده‌سازی خواب با حسگرهای حساس به دمای داخلی بدن است تا بدن را برای مدت کوتاهی تنظیم کند.

پوست گردن یکی از مهم ترین حسگرهای دما در بدن انسان است و بنابراین اولین حسگری که تشک آن را هدف قرار می دهد، این نقطه است. این تشک برای خنک کردن نواحی مرکزی بدن طراحی شده و در عین حال گردن، دست ها و پاها را گرم می کند.

محققان مطالعه اثبات مفهومی از ترکیب منحصربه‌فرد تشک و بالش را در مجله تحقیقات خواب منتشر کردند و توضیح دادند که دو نسخه از تشک وجود دارد، یکی که از آب استفاده می کند و یکی که برای دستکاری دمای مرکزی بدن به هوا متکی است.

بهبود کیفیت خواب

کاهش دمای داخلی بدن نه تنها تأثیر قابل توجهی بر زمان لازم برای به خواب رفتن دارد، بلکه کیفیت خواب را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. محققان مطالعه‌ای را در سال ۲۰۱۹ منتشر کردند که نشان داد حمام آب گرم یک یا دو ساعت قبل از خواب می‌تواند به فرد کمک کند سریع‌تر و بهتر بخوابد.

کاهش به موقع دمای داخلی بدن، سیگنالی می فرستد که زمان خواب فرا رسیده است. هدف قرار دادن حسگرهای مهم بدن تنها در چند ناحیه، اتلاف گرما را کنترل می کند.

پروفسور دیلر گفت: گرم شدن ملایم ستون فقرات گردنی در ارسال سیگنالی به بدن برای افزایش جریان خون به دست ها و پاها برای کاهش دمای مرکزی و تسریع شروع خواب موثر است. همچنین باعث می‌شود فشار خون در طول شب کمی کاهش پیدا کند و به سیستم قلبی عروقی نیز اجازه می‌دهد حفظ جریان خون در طول فعالیت‌های روزانه را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید