نامه واردکنندگان نهاده دامی به رئیس جمهور؛ تاخیر ۲ ماهه در تسویه مطالبات ارزی

Table of Contents

پیشنهاد روز

نامه واردکنندگان نهاده دامی به رئیس جمهور؛ تاخیر ۲ ماهه در تسویه مطالبات ارزی

به گزارش جُستک آنلاین، اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور در نامه ای به رئیس جمهور از تاخیر در تسویه مطالبات ارزی شرکت های واردکننده انتقاد کرد، در این نامه آمده است: پیرو نامه شماره ۱۶۰۱ مورخ ۱۴۰۱/۴/۱۱ به استحضار می رساند؛ بدهی ارزی دولت به تامین کنندگان کالاهای اساسی دو ماهه شد. همانطور که قبلا به استحضار رسیده است با وجود گذشت ۶۰ روز از تحویل ۴۶۰ هزار تن نهاده دامی به نرخ ارز ترجیحی توسط ۲۰ شرکت بخش خصوصی از طریق سامانه بازارگاه هیچ یک از وعده های مسئولان ذیربط در تامین فوری ارز این محموله ها محقق نشده است.

این تاخیر خسارت های جبران ناپذیر به فعالین حلقه اول زنجیره تولید پروتئین کشور ایجاد کرده و قطعا موجبات بی اعتمادی به وعده های مسئولان را در پی خواهد داشت.

بنابر فرمایشات اخیر رهبری انقلاب در شرایط حاضر هیچ چیز خسارت بارتر از اقداماتی که باعث سلب اعتماد از اعتبار مسئولان باشد نیست. متاسفانه این وضعیت از جمله مصادیقی است که کاملا با تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه جنابعالی مبنی بر اثبات صادق الوعده بودن دولت سیزدهم در تعارض است.

متاسفانه به استحضار می رساند کلیه مکاتبات و پیگیری های انجام شده تاکنون نیز بی نتیجه و بی پاسخ مانده است. لذا تنها امید ما دستور صریح و عاجل شخص ریاست جمهور در پاسخ به درخواست استمداد ۲۰ شرکتی هست که به معنی واقعی کلمه گرفتار شده اند. جناب آقای رئیس جمهور، در حالیکه قرار بود دولت برای تامین کسری نقدینگی واردکنندگان پس از آزادسازی نرخ ارز، منابع ریالی به این بخش تخصیص دهد، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه با بلوکه شدن ۲۷۰ میلیون یورو منابع این بخش در این شرایط ویژه اقتصادی و بین المللی روند تامین به موقع و مکفی نهاده های دامی با چالش مواجه شده است.

بدیهی است انتظار می‌رود عملکرد دولت هم متأثر از شعارها و دستورات صریح و موکد جنابعالی در راستای حفظ سرمایه‌ها و پشتوانه مردمی دولت در حوزه‌های اقتصادی بوده و در این مورد خاص  شخص ریاست محترم جمهور دستورات لازم در این زمینه را به صورت عاجل صادر فرمایند.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید