پهپاد خورشیدی رکورد پرواز مداوم را شکست

Table of Contents

پیشنهاد روز

پهپاد خورشیدی رکورد پرواز مداوم را شکست

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از نیواطلس، پهپاد خورشیدی زفیر که برای پروازهای مداوم طولانی مدت ساخته شده، در آخرین آزمایش انجام شده توانست به مدت دو هفته در آسمان باقی بماند.

وزن این پهپاد که بال هایی به طول 28 متر دارد، به کمتر از 75 کیلوگرم می رسد. این وزن با توجه به طول پهپاد مذکور ناچیز است.

پهپاد زفیر تمام برقی است و دو موتور برای حرکت پره هایی که در انتهای بال های آن قرار دارد، در نظر گرفته شده است. طراحی پهپاد مذکور برای سهولت پرواز در آسمان به شکل یک گلایدر است. مجموع وزن باتری های لیتیومی پیشرفته این پهپاد هم به 24 کیلوگرم می رسد و البته سطح بال های این پهپاد هم با صفحات خورشیدی گالیوم آرسنید پوشانده شده است.

خورشید در تمام طول روز به این صفحات خورشیدی می تابد. زفیر برای پرواز بر فراز ابرها مانند سایر هواپیماهای معمولی طراحی شده و تا حدود 70000 فوت اوج می گیرد. البته در سال گذشته، این پهپاد قدرتمند رکورد ارتفاع جدیدی را به ثبت رساند و تا ارتفاع 76100 فوت بر فراز آریزونا اوج گرفت.

این پهپاد که در ابتدا توسط شرکت QinetiQ که اکنون متعلق به ایرباس است ساخته شده، بیش از یک دهه است که رکوردهای خاصی را به ثبت رسانده است. اساساً، این هواپیما طوری طراحی شده که تا زمانی که به آن نیاز دارید، به طور مستقل پرواز کند. ایرباس مدعی است این پهپاد می تواند ماه ها به طور مداوم پرواز کند و کم و بیش مانند یک ماهواره ثابت عمل کند که هزینه بسیار کمتری در مقایسه با یک ماهواره عادی دارد. این پهپاد می تواند یک قطعه زمین به ابعاد 20 در 30 کیلومتر را با انواع ابزار زیر نظر داشته باشد، یا پوشش مخابراتی معادل 250 دکل تلفن همراه ارائه دهد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید