آیا بیت کوین در کف قیمتی است؟

Table of Contents

پیشنهاد روز

آیا بیت کوین در کف قیمتی است؟

ممکن است برای شما سؤال شود که آیا بیت کوین در کف قیمتی قرار دارد؟ آیا امکان اُفت قیمت آن هنوز وجود دارد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

آیا سقوط قیمت بیت کوین ادامه دار است؟

علاوه بر بیت کوین، تمام بازار رمزارزها با شرایط مشابهی مواجه هستند. ارزش بازار تمام رمزارزها از سقف تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱ که ۳ تریلیون دلار بوده، به مقداری کمتر از ۱ تریلیون دلار سقوط کرده است. البته این نوسانات محدود به بازار رمزارزها و این کلاس دارایی خاص نیست. شاخص S&P ۵۰۰ (شاخصی که قیمت سهام شهرکت‌های بزرگ دولتی در ایالات متحده را محاسبه می‌کند) نیز دچار ریزش شده و از نزدیک‌ترین سقف خود، افت ۲۰ درصدی را تجربه کرده است. با این حال این نوسانات در بازار رمزارزها چیز جدیدی نیستند.

با در نظر گرفتن شرایط اقتصاد کلان و با افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا (فدرال رزرو Federal Reserve) برای جلوگیری از تورم بالا، برخی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال فکر می‌کنند که امکان کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد. شرکت‌ها هم خود را برای یک رکود در این بازار آماده می‌کنند.

به همین دلیل برخی از تحلیلگران گمان می‌کنند که در حال حاضر قیمت بیت کوین فقط برای کسانی مناسب است که دید سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند. شاید زمان آن باشد که سبد سرمایه‌گذاری خود را چک کنیم. مشاوران سرمایه‌گذاری توصیه می‌کنند که بیت کوین باید بخش کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری شما را تشکیل دهد. خرید بیت کوین به میزان ۱ تا ۵ درصد از سبد سرمایه‌گذاری، نسبت معقولی است. به همین دلیل کسانی که قبلاً خرید بیت کوین خود را انجام داده و با موج‌های صعودی قیمت بیت کوین همراه شده‌اند، باید بخشی از بیت کوین‌ها را به سایر دارایی‌ها تبدیل کرده و نسبت‌ها در سبد سرمایه‌گذاری‌شان را معقول نگه‌دارند. به علت نوسانات شدید این بازار، باید هوشیارتر بود.

علت افت قیمت بیت کوین چیست؟

برخی از اتفاقاتی که برای قیمت بیت کوین افتاده، به علت شکست شرکت‌هایی مثل Terra و Celsius است. در ماه می، استیبل کوین شرکت Terra، به کمتر از ۱ دلار سقوط کرد که باعث شد سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را از آن توکن خارج کنند. همچنین اتفاقی که برای ارز لونا (luna) افتاد هم بی‌تأثیر نبود. همچنین در همین مدت برخی از شرکت‌های وام دهنده ارز دیجیتال، خروج ارز از حساب‌هایشان را متوقف کردند. در نهایت، این افت‌ها و شوک‌های قیمتی است که مشخص می‌کنند کدام ارز به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش و کدام ارز به عنوان یک دارایی ارزنده بوده و چه ارزهایی به هیچ وجه ارزش سرمایه‌گذاری ندارند.

آیا بیت کوین در کف قیمتی است؟

افت قیمت بیت کوین فرصت هم محسوب می‌شود؟

به طور قطع کاهش قیمت به این معنا نیست که آن دسته از سرمایه‌گذارانی که قیمت بیت کوین را مناسب می‌دانند، از خرید آن اجتناب کنند. اگر به بیت کوین و آینده آن اعتقاد دارید، باید قیمت بیت کوین در حال حاضر را به عنوان یک فرصت بزرگ در نظر بگیرید. همچنین اکنون زمان مناسبی برای مطالعه و افزایش آگاهی در خصوص بیت کوین و سایر ارزها از منابع معتبری مثل وب‌سایت والکس است. برای ورود و سرمایه‌گذاری بیشتر در این بازار، فقط از دارایی‌هایی استفاده کنید که توان از دست دادن آن‌ها را داشته باشید.

قیمت بیت کوین به چه عواملی بستگی دارد؟

همان‌طور که در وب‌سایت والکس گفته‌شده، قیمت ارزهای دیجیتال و به طور کلی رمز ارزها، به موارد مختلفی بستگی داشته که در هنگام تحلیل قیمت آن‌ها، باید به این نکات توجه ویژه داشت. این موارد عبارت‌اند از:

۱. سیستم عرضه و تقاضا

از آنجایی که عرضه بیت کوین محدود است، هر چه تقاضای آن بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

۲. هاوینگ بیت کوین

هر بار که پدیده هاوینگ یعنی فرآیند نصف شدن پاداش استخراج برای بیت کوین رخ داده، قیمت آن افزایش پیدا کرده و تحلیلگران معتقدند که این اتفاق در سال ۲۰۲۴ نیز تکرار خواهد شد. هر چند هیچ قطعیتی در این خصوص وجود ندارد.

۳. سختی استخراج

هر چه میزان سختی استخراج بیت کوین بیشتر شود، قیمت آن افزایش می‌یابد.

۴. مسائل قانونی

وضع مقررات جدید در حوزه رمزارزها و تغییر سیاست دولت‌ها نسبت به این حوزه، همواره از عواملی بوده که قیمت ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

۵. پذیرش عمومی

یکی از مواردی که در طول سال‌های اخیر موجب رشد قیمت بیت کوین شده، این است که مقبولیت ارزهای دیجیتال در بین عموم افراد بیشتر شده و همواره تعداد افراد بیشتری به خرید بیت کوین پرداخته‌اند.

۶. نهنگ‌ها و نوسانات بازار

نهنگ‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال، مثل سهامداران عمده در بازار بورس هستند. برخی از آن‌ها تمایل به نگهداری بیت کوین خود داشته و برخی دیگر ارزهای خود را می‌فروشند. فروش و یا نگهداری این مقادیر زیاد بیت کوین توسط این نهنگ‌ها، بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد. اگر بیت کوین‌های خود را نگه دارند، به دلیل اینکه تعداد بیت کوین‌های موجود محدود است، قیمت آن افزایش می‌یابد و اگر آن‌ها را بفروشند، به دلیل حجم و فشار فروشی که ایجاد می‌کنند، این بازار دچار نوسانات شدید می‌شود.

نتیجه‌گیری

این اولین باری نیست که شاهد نوسان شدید در قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستیم و احتمالاً آخرین بار هم نخواهد بود. فاکتورهای مختلفی بر دنیای رمزارزها تأثیر می‌گذراند که در این مقاله به بررسی برخی از آن‌ها پرداختیم. افت بیشتر بیت کوین از این محدوده غیر ممکن نبوده و باید سرمایه‌گذاران با دقت و استراتژی مشخص نسبت به خرید بیت کوین و فروش آن اقدام کنند. در نتیجه همچنان احتمال ریزش بیت کوین وجود دارد و هر معامله‌ای در بازار ارز دیجیتال باید با پشتوانه تحلیل درست و با علم تکنیکالی و بنیادی انجام گیرد. شما می‌توانید برای دور زدن تحریم Binance از Wallex برای خرید بیت کوین اقدام کنید.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید