احیای تولید انسولین در سلول‌های پانکراس برای درمان دیابت

Table of Contents

پیشنهاد روز

احیای تولید انسولین در سلول‌های پانکراس برای درمان دیابت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از نیواطلس، استفاده از انسولین تولیدی سلول های پانکراس برای درمان دیابت می تواند یک پیشرفت بزرگ در جهت درمان این بیماری باشد.

سطح گلوکز خون توسط هورمون انسولین کنترل می شود که در سلول های بتا در پانکراس تولید می شود. با این حال، این سلول‌ها در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 کم کم از بین می روند و در نتیجه تولید انسولین کم یا متوقف شده و نیاز مادام‌العمر به تزریق انسولین برای مدیریت بیماری ضروری خواهد بود.

محققان دانشگاه موناش در یک مطالعه جدید، روش جدیدی را برای احیای تولید انسولین در پانکراس شناسایی کردند. آزمایش‌های متعدد بر روی سلول‌های بنیادی پانکراس اهداکنندگان مبتلا به دیابت نوع 1، نشان داد احیای تولید انسولین با قرار دادن این سلول ها در معرض ترکیب دارویی به نام GSK126 ممکن است.

جالب اینجاست که این سلول‌های پیش‌ساز به طور معمول انسولین تولید نمی‌کنند، اما دارو به آنها اجازه می‌دهد تا وارد سلول‌های بتای از کار افتاده شوند. در اصل، یک دوره استفاده از این نوع دارو در طی چند روز می تواند جایگزین نیاز به تزریق منظم انسولین در بیماران دیابتی شود. امید می رود در آینده نزدیک برای تجاری سازی این روش درمانی اقدام شود.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید