استفاده همراه اول از توان متخصصان ایرانی باعث افتخار است

Table of Contents

پیشنهاد روز

استفاده همراه اول از توان متخصصان ایرانی باعث افتخار است

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، عصر روز چهارشنبه 19 آبان 1400، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی به همراه هیأتی متشکل از معاونان و مدیران این دبیرخانه از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول» بازدید کردند و با ارائه تخصصی مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، در جریان رئوس فعالیت این مرکز و وضعیت فنی و ترافیکی سکوهای دیجیتال اپراتور اول تلفن همراه قرار گرفتند.

در جریان این بازدید جامع، ماحصل تمامی دستاوردهای فنی همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و توانمندی های جوانان متخصص ایرانی در عرصه ارتباطات و فضای دیجیتال ارائه و به نمایش گذاشته شد.

رشد ترافیک داخلی از 30 به 600 گیگابیت بر ثانیه طی 2 سال

مدیرعامل همراه اول ضمن تشریح مباحثی چون نسبت ترافیک 20 به 80 درصدی پهنای باند داخلی به بین الملل و سرعت رشد مصرف اینترنت به صورت میانگین سالانه 50 درصد به جز دوران کرونا که تا 80 درصد رشد مصرف را شاهد بودیم، به میزان رشد ترافیک داخلی پرداخت و اظهار کرد: با وجود اینکه ظرف دو سال گذشته شاهد رشد 2.5 برابری مصرف اینترنت موبایل در کشور بودیم، در همان بازه زمانی، میزان ترافیک داخلی روی شبکه ما از 30 به حدود 600 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

اخوان بهابادی گزارشی مفصل از میزان توجه و سرمایه گذاری همراه اول در ایجاد دیتاسنترها که نقش کلیدی در راهبری شبکه ملی اطلاعات دارند نیز داشت و تصریح کرد: با توجه به اینکه 40 درصد حجم مصرف اینترنت کشور مربوط به همراه اول است، ایجاد و توسعه چنین زیرساختی برای سرویس دهی مطلوب تر به مشترکان اینترنت کشور ضروری است و روند افزایش ظرفیت فوق العاده دیگری را نیز در دستور کار داریم.

وی راه اندازی «مرکز تحقیق و توسعه همراه اول» را اقدام مهم دیگری در بازه زمانی دو سال اخیر دانست و در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه کل تجهیزات شبکه خارجی بود، انجام این کار یک ضرورت به حساب می آمد و خیلی جدی پای آن ایستادیم و بودجه 100 میلیارد تومانی را برای سال اول فعالیت این مرکز اختصاص دادیم.

مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: اما همین مرکز سال گذشته 1200 میلیارد تومان قرارداد بومی سازی و تولید داخلی آنتن با شرکت های مختلف داخلی منعقد کرد؛ همچنین در شش ماهه نخست سالجاری نیز 400 میلیارد تومان برای تولید لینک های رادیویی، سوییچ و روتر قرارداد منعقد کرده ایم.

اقدامات افتخارآمیز همراه اول در استفاده از توان متخصصان داخلی

هیأت بازدیدکننده از دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن آشنایی با بسترهای فنی و پلتفرم های دیجیتالی مانند روبیکا، شاد (بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور)، ذره بین و … که تماما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی توسعه یافته اند، در جریان تنگناها و کمبودهای حوزه «محتوا» نیز قرار گرفتند.

حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی هم در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش های گسترده همراه اول با رویکرد دغدغه مندانه نسبت به استفاده از توانمندی متخصصان داخلی برای توسعه پلتفرم های دیجیتال اظهار کرد: باعث افتخار است که همراه اول چنین اقدامات گسترده ای را با استاندارد بالا به سرانجام رسانده است.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید