افزایش سه برابر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری

Table of Contents

پیشنهاد روز

افزایش سه برابر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری جُستک به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سال جاری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش سه برابری در کشور داشته و تعداد متقاضیان تأسیس شرکت‌ دانش‌بنیان نیز با افزایش روبه‌رو بوده است.

در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، خدمات تجاری‌سازی و صنایع فرهنگی، خلاق و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

در حوزه‌های سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای نسبت به دیگر حوزه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری فعال هستند، همچنین تعداد زیادی از شرکت‌ها در حال حاضر تولیدی نوع 2 هستند و تهران میزبان بیشترین تعداد این شرکت‌ها است.

تحول زیست‌بوم فناوری و نوآوری،  شتاب در تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان به‌عنوان نقشه راه ۱۵ تا ۲۰ سال آینده کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان یکی از اقداماتی است که با همکاری ویژه دولت مردمی سیزدهم با مجلس شورای اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک سال گذشته صورت گرفته و این ارمغان برای دانش‌بنیان‌ها حاصل شده است.

با توجه به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و آیین‌نامه‌های آن قطعاً شرکت‌های بیشتری نیز به سمت دانش‌بنیان یا خلاق شدن روی می‌آوردند.

این قانون بسیاری از ساختارهای اقتصادی را تغییر داده و امکانات بسیاری را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید