اوراسیا میزبان نخستین محموله کاتالیست‌های تولید آمونیاک ایران‌ساخت شد

Table of Contents

پیشنهاد روز

اوراسیا میزبان نخستین محموله کاتالیست‌های تولید آمونیاک ایران‌ساخت شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،نخستین محموله صادرات کاتالیست آمونیاک به منطقه اوراسیا یکی از دستاوردهایی است که یک شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آن دست یافته و بازار جهانی هم به این محصول دسترسی پیدا کرده است.این کاتالیست‌ها در دنیا توسط معدود شرکت‌های چندملیتی و بین‌المللی اروپایی و آمریکایی با سوابق طولانی بیش از یک قرن تولید می شود.

اما این محصول فناورانه و کاربردی توسط شرکتی دانش‌بنیان در کشور تولید شده و به دلیل کیفیت بالایی که دارد به منطقه اوراسیا هم صادر شده است. این شرکت با حضور در بازارهای بین المللی و شرکت در کنفرانس های متعدد خارجی با مطرح کردن مزیت های فنی و بازرگانی کاتالیست ایرانی سرو، موفق شده است که قراردادهایی به ارزش بیش از 7 میلیون یورو برای حدود 500 تن انواع کاتالیست با مجتمع های پتروشیمی آمونیاک و متانول و نیز مجتمع های پالایشگاهی و فولادی منعقد کند.

کاتالیست‌های شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در مجتمع های پتروشیمی آمونایک و متانول و پالایشگاه ها و مجتمع های فولادی کشور در حال ارائه است و بیش از 70 درصد گاز سنتز مورد نیاز در مجتمع های مذکور از طریق کاتالیست های نفت و گاز این شرکت در شرایط بهتر نسبت به کاتالیست های خارجی تامین می شود.

این شرکت از سال 83 تحقیقات خود را بر روی کاتالیست ها آغاز کرد و پس از 5 سال توانست کاتالیست ریفورمر اولیه با بخار آب را به تولید انبوه برساند. با ادامه روند تحقیقاتی و تولیدی همه 8 نوع کاتالیست فرآیند آمونیاک و اوره در این شرکت تا سال 98 به تولید انبوه رسید و امروز بخش مهمی از نیاز صنایع نفت و گاز با تولیدات این شرکت تامین می شود.

انتهای پیام/ ت 64



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید