اوچین؛ بازارچه‌ای اینترنتی برای محصولات کشاورزی

Table of Contents

پیشنهاد روز

اوچین؛ بازارچه‌ای اینترنتی برای محصولات کشاورزی

به گزارش جُستک ، رضا قوامیپور ۲۹ ساله، بنیانگذار اوچین و مدیر اجرایی گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا است. او دانش آموخته مهندسی برق و کارشناس ارشد کارآفرینی از  دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. قوامی پور در سال های ۲۰۱۴ در سوئیس، ۲۰۱۷ در آلمان و ۲۰۱۹ در کره جنوبی در مسابقات اختراعات به ترتیب مدال نقره، طلا و طلا و دیپلم افتخار کسب کرده. او در سال ۱۳۹۸ به همراه دو نفر از دوستانش اوچین را راه اندازی کرد. او اوچین را اینگونه تعریف می کند: «اوچین یک بازارچه اینترنتی محصولات کشاورزی است که محصولات را باکیفیت بالا و قیمت مناسب به صورت مستقیم به دست مصرف کننده می رساند و دست برخی واسطه ها که موجب افزایش محصولات می شدند را کوتاه کردیم».

اوچین؛ بازارچه‌ای اینترنتی برای محصولات کشاورزی

ایده اوچین چگونه شکل گرفت؟

با توجه به اینکه ما در استان گیلان زندگی می‌کنیم و اهل این استان هستیم و از نزدیک با کشاورزان و باغداران تعامل داریم و بعضا از قشر کشاورز هستیم، ایده راه اندازی اوچین شکل گرفت. بنابراین پلتفرمی را تعریف کردیم که کاربران براساس نیاز خود، محصول را به طور مستقیم از کشاورز خریداری کنند. هدف اصلی ما، ارائه محصول از مزرعه به سفره مصرف کننده است.

قبل از اوچین چه فعالیتی داشتید؟

با دو نفر از دوستانم که مدتی کوفاندر اوچین هم بودند یک شرکت داشتیم که در آن، طراحی سایت و اپلیکیشن انجام می¬دادیم.

رقیب شما در بازار کیست و چه راهکارهایی برای داشتن سهم بیشتر از بازار دارید؟

طبیعتا رقبایی داریم، فقط ممکن است محصولات یا نوع عملکردشان با ما متفاوت باشد، اما در یک حوزه فعالیت می کنیم. ما برای اینکه سهم بیشتری از بازار را به دست بیاوریم سعی کردیم از طریق تبلیغات، استارتاپ خود را معرفی کنیم. از طرفی چون ما نزدیک به تامین کنندگان محصولات هستیم و بیشتر تامین کنندگان در گیلان مستقر هستند، تلاش داریم کشاورزان را ترغیب کنیم از این پلتفرم استفاده کنند.

اوچین؛ بازارچه‌ای اینترنتی برای محصولات کشاورزی

تیم اوچین چند نفر هستند؟

تیم اوچین ۹ نفره است. البته یک بخش تمام وقت حضور دارند و یک تعداد هم فریلنسر هستند.

در دوران کرونا، اوچین چه تغییری در عملکرد خود داد؟

در دوران کرونا چون دسترسی به کشاورزان سخت شده بود، پلتفرم  را از حالت پلتفرم بیس خارج کردیم، در نتیجه کاربران به راحتی سفارشات خود را ثبت می کردند. به عبارتی به مدت کوتاهی مراجعه حضوری کاربر به کشاورز را حذف کردیم. در حال حاضر پلتفرم اوچین را گسترش می دهیم.

کاربران شما معمولا از چه قشری هستند؟

به دلیل اینکه محصولات ما از قیمت مناسبی برخوردار و حتی مقداری از قیمت بازار پایین تر هستند ما از اقشار مختلف مشتری داریم، اما عموما افرادی که به اینترنت دسترسی دارند و در شبکه های اجتماعی فعال هستند، مشترهای ما را تشکیل می دهند.

چه تعداد کاربر دارید؟

حدودا بین ۵۰۰ تا ۱۰۰ کاربر داریم. با توجه به اینکه قصد داشتیم فرایند سفارش را تسریع کنیم، عضویت کاربر را حذف کردیم، بنابراین کاربران برای سفارش نیاز به عضویت در سایت ندارند.

برای کسب‌وکار خود سرمایه‌گذار جذب کردید؟

تا به امروز سرمایه گذار جذب نکردیم، اما بعد از اینکه پلتفرم اوچین را توسعه دادیم و به ایده آلی که در نظر داریم رسیدیم، حتما به فکر جذب سرمایه خواهیم بود.

بیزینس‌مدل شما به چه صورت است؟

بیزینس¬مدل اوچین b۲c ، b۲b و c۲c است.

کسب‌وکار شما به‌عنوان یک استارتاپ که در شهرستان فعالیت می‌کند با چه چالش‌هایی مواجه است؟

یکی از بزرگ ترین چالش های ما، لجستیک است، چراکه افرادی که از شهرهای دیگر سفارش می دهند، هزینه پست برایشان فاکتور مهمی است و به دلیل بالا بودن هزینه پست معمولا انگیزه خود را از دست می دهند. همچنین برخی اوقات زمانبر بودن ارسال کالا به مشتری، باعث می شود به کالا آسیب برسد که این موضوع موجب ناراضی بودن کاربر می شود.

چشم‌انداز شما برای کسب‌وکارتان چیست؟

اوچین به عنوان یک پلتفرم شناخته شده در زمینه فروش محصولات کشاورزی فعال باشد و مشتریان بتوانند در هر کجای ایران هستند محصولات محلی مانند برنج، چای و… را با کیفیت و قیمت مناسب سفارش دهند. همچنین در نظر داریم برای حفظ کیفیت و ردیابی محصولات از تکنولوژی بلاکچین در زنجیره تأمین خود استفاده کنیم.

46

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید