ایران قدرت نوظهور صنعت داروسازی در جهان

Table of Contents

پیشنهاد روز

ایران قدرت نوظهور صنعت داروسازی در جهان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طبق تحقیقات ملی صورت گرفته؛ دارو یکی از محصولاتی است که واردات آن به کشور ارزبری زیادی دارد و می تواند امنیت دارویی کشور را به خطر بیندازد. یکی از حوزه‌های دارویی که ارزبری آن بسیار بالا است شامل تولید دارو، مواد موثره (اولیه) دارویی، مواد حد واسط و مواد جانبی دارویی می شود که بخش اعظمی از این هزینه‌ها در زمینه تولید داروهای بیولوژیک، توسعه ظرفیت پالایشگاه پلاسما، تولید مواد اولیه دارویی، مواد حد واسط و مواد جانبی دارویی مصرف می شود.  

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تدوین یک برنامه ملی دقیق و جامع و با کمک دیگر نهادهای مرتبط و استفاده از تمامی توان شرکت ها و متخصصان کشور، تولید داروهای با بالاترین ارزبری را هدف گذاری کرده تا با کاهش ارزبری و قطع وابستگی به واردات دارو تا حد امکان، جهش اقتصادی را در کشور تضمین کند.

در همین راستا هم 92 پروژه ملی را تعریف و تدوین کرده تا قدم های تاثیرگذاری در این زمینه برداشته شود. این طرح‌ها شامل 20 پروژه تولید داروهای بیولوژیک، 2 پروژه توسعه ظرفیت پالایشگاه پلاسما، 40 پروژه تولید مواد اولیه دارویی، 20 پروژه تولید مواد حد واسط دارویی و 10 پروژه تولید مواد جانبی دارویی می شود.

البته که چند  سالی است به مدد زیست بوم فناوری و نوآوری و تلاش شرکت های دانش بنیان و خلاق، صنعت دارویی کشور جهش قابل توجهی را تجربه کرده و کارشناسان معتقدند که ایران قدرت نوظهور صنعت داروسازی در جهان است.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید