برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای هوشمندسازی

Table of Contents

پیشنهاد روز

برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای هوشمندسازی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری جُستک ، سید حسن قدسی پور در جلسه نشست جمعی از استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رییس جمهور که در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: یکی از این اقدامات هوشمندسازی،  پروژه‌های عملیاتی در شرکت معدنی چادرملو است که برنامه داریم تعدادی از خطوط فرآوری این معدن را مکانیزه و هوشمند سازی کنیم.
قدسی پور با اشاره به ساخت ابرریانه سیمرغ توسط متخصصان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت  :ابر رایانه سیمرغ جزو ۱۰۰ ابررایانه جهان است که این پروژه در مسائلی مانند هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها و اینترنت اشیا کاربرد دارد و زمینه پیش‌بینی هوا، تحلیل زمین‌شناسی، زلزله‌شناسی و تحلیل داده‌های ژنتیکی را بر بستر داده‌ فراهم می‌کند.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت : در بحث جذب هیات علمی مشکلات عدیده ای وجود دارد که این امر باعث کاهش اعضای هیات علمی جوان  دانشگاه ها شده است .
وی این معضل را ناشی از مهاجرت اساتید جوان به خارج از کشور ذکر کرد و گفت : وجود مشکلات  معیشتی ، درآمد پایین ، مشکل مسکن و همچنین وجود جاذبه های فراوان در خارج از کشور ، از دلایل مهاجرت اساتید به خارج از کشور است.
قدسی پور تاکید کرد : برای جلوگیری از این امر باید مشکلات آنان را مرتفع کنیم و جاذبه هایی را برای ماندن و خدمت به کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ ت 78



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید