بومی‌سازی قطعه‌ای کاربردی در خودروهای برقی کشور را از واردات بی‌‌نیاز کرد

Table of Contents

پیشنهاد روز

بومی‌سازی قطعه‌ای کاربردی در خودروهای برقی کشور را از واردات بی‌‌نیاز کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،احسان پرویزی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراحی مهندسی یکتا فن تهران، در اینباره گفت: ماشین‌ها و خودروهای صنعتی و جاده‌ای که با برق و باطری کار می‌کنند، نقش بسیار کلیدی در توسعه ملت‌ها در آتیه نه چندان دور ایفا خواهند کرد، از این رو معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تلاش کرده تا در این زمینه یک اکوسیستم مستقل به وجود آورد و ما نیز با حمایت‌های این معاونت، فعالیت دانش‌بنیان خودمان را در این زمینه توسعه داده‌ایم.

به گفته مسئولان این شرکت، انواع ماشین‌های که در محیط‌های صنعتی یا جاده‌ای با برق و باطری کار می‌کنند، اعم از لیفتراک‌ها، یدک‌کشها و یا خودروهای جاده‌ای، نیاز به تجهیزات مختلفی مانند سنسور، دیاگ، کنترلر و یا پروگرامرها دارند. این شرکت، از طریق تولید و یا تعمیر این تجهیزات، تلاش کرده که کشور را در این زمینه بی‌نیاز کند.

یکی از تجهیزات تولیدی این شرکت، رخدادنگار است، این دستگاه روی وسیله برقی، نصب می‌شود و برای مثال ورود و خروج و کارت زدن راننده، روشن یا خاموش شدن وسیله، بالارفتن دما و هر اتفاق دیگری که برای راننده یا وسیله برقی، رخ بدهد را ضبط می‌کند. کنترلر، نام دستگاه دیگر تولیدی این شرکت است که به مثابه مغز دستگاه عمل می‌کند و امکان کنترل فرایندها و عملکرد دستگاه را فراهم می‌سازد.

درایو لیفتراک برقی یا درایو خودرو برقی، یکی دیگر از اقلام موجود در سبد محصولات شرکت است. درایوهای تغذیه شونده از باتری، کنترل کننده دور الکتروموتورهای استفاده شده در ماشین‌های صنعتی هستند که توسط باتری تغذیه می شوند. این درایوها برای انواع الکتروموتورهای DC و AC وجود دارند و با بهره وری بالا کنترل مناسبی روی سرعت و گشتاور الکتروموتور ایجاد می‌کنند.

به گفته مدیریت این شرکت، کم تیراژ بودن محصولات تولیدی ویژه‌ انواع خودروهای صنعتی و جاده‌ای برقی در ایران، به دلیل تقاضا پایین، از جمله دلائلی است که رقابت با محصولات پرتیراژ خارجی را سخت می‌کند. توسعه حمایت از اینگونه صنایع خواهد توانست سنگ بنای ایجاد صنعت عظیم تولید خودروهای برقی در کشور را تقویت کند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید