توسعه بازارهای صادراتی با حمایت از پتنت‌های تجاری شده دانش‌بنیان‌ها

Table of Contents

پیشنهاد روز

توسعه بازارهای صادراتی با حمایت از پتنت‌های تجاری شده دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به بازارهای بین‌المللی، اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و تضمین حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آن‌ها است. کانون پتنت ایران در راستای نقش‌آفرینی در توسعه بازارهای صادراتی محصولات فناورانه، از تمدید پتنت‌های تجاری‌شده شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

سید امیر گلچین سرپرست کانون پتنت ایران، با اعلام این خبر گفت: ثبت اختراع و اخذ حقوق انحصاری پتنت، امکان بهره‌برداری را به مدت ۲۰ سال در اختیار مالک آن قرار می‌دهد اما اعتبار این حقوق انحصاری، در صورتی ادامه خواهد داشت که هزینه‌های تمدید و به عبارت دقیق‌تر نگهداری پتنت، از سوی صاحب‌امتیاز آن پرداخت شود.

وی ادامه داد: نگهداری از پتنت به معنای اجرای تشریفات اداری و پرداخت هزینه‌های مرتبط با تمدید پتنت است که در صورت غفلت از آن‌ها، حق انحصاری بهره‌برداری تجاری از پتنت از بین خواهد رفت. از طرفی، هزینه‌های تمدید و نگهداری پتنت در کشورهای مختلف، کاملاً متفاوت بوده و میزان و مهلت زمانی پرداخت آن، بسته به قوانین ثبت اختراع هر کشور تعیین می‌شود.

توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان

سرپرست کانون پتنت ایران افزود: این کانون به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و در راستای شعار امسال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» اقدام به حمایت 90 درصدی از فرآیند تمدید پتنت‌هایی کرده است که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری شده است.

گلچین، با یادآوری این نکته که هزینه‌های نگهداری پتنت، مجموعاً 20 سال حفاظت را برای صاحب‌امتیاز آن به ارمغان می‌آورد، گفت: با این خدمت جدید کانون پتنت ایران، شرکت‌های دانش‌بنیان این امکان را خواهند یافت تا بدون نگرانی از پرداخت هزینه‌های نگهداری پتنت و چگونگی طی کردن فرآیند بعضاً پیچیده آن، به توسعه بازارهای صادراتی خود بپردازند و از حقوق انحصاری بهره‌برداری ایجاد شده توسط پتنت استفاده کنند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید