توسعه بازار فناوری کشور با ایجاد زیرساخت مناسب

Table of Contents

پیشنهاد روز

توسعه بازار فناوری کشور با ایجاد زیرساخت مناسب

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فن‌بازار بنگاهی برای مبادلات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های عرضه و تقاضا را بر عهده دارد. این شبکه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه رساندن اطلاعات فناورانه به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارد و همچنین به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری می‌پردازد.

با گسترش روزافزون اهمیت فن‌بازارها در دنیا به‌عنوان یک ابزار قدرتمند توسعه و تبادل فناوری، ایده ایجاد فن‌بازار در ایران شکل گرفت. در حال حاضر فن بازار به بزرگ‌ترین بنگاه معاملات تکنولوژی در کشور تبدیل شده است.

ایجاد فرصت‌های تجاری

فن‌بازار ملی با بیش از یک دهه سابقه فعالیت مؤثر در زمینه توسعه و رونق بازار فناوری کشور، با ایجاد ابزارهایی خاص، توانسته زیرساخت خوبی را به‌منظور ایجاد فرصت‌های تجاری برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی فراهم کند.

در این شبکه ملی، تاکنون ۵ فن‌بازار در عرصه‌های تخصصی، نفت، گاز، پتروشیمی، سلامت، شهر هوشمند ایجاد شده است تا به شکلی کاملاً تخصصی در حوزه‌های مختلف فناورانه به متقاضیان خدمات ارائه کند. فن بازار تخصصی معدن نیز در حال اجرایی شدن است.

در حال حاضر سامانه فن بازار بیش از ۲۹ هزار کاربر و ۱۴ هزار محصول دانش‌بنیان و فناورانه دارد و حدود ۵ هزار شرکت و ۸۳۵ نیاز فناوری در آن ثبت شده است.

حمایت از تولیدات ایران‌ساخت

فن‌بازار از هرگونه فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به توسعه بازار فناوری می‌شود، حمایت می‌کند و به دلیل گستردگی این زمینه‌های فعالیتی است که چرخه زیست‌بوم این بنگاه معاملاتی، همواره با استقبال بسیاری از فعالان این حوزه مواجه است. فعالان حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، سلامت، شهر هوشمند توانسته‌اند با استفاده از خدمات فن‌بازار، تولید محصولاتشان را توسعه دهند.

از آخرین عرضه‌ها در فن بازار ملی می‌توان به دستگاه‌های آزمایشگاهی دانش‌بنیان صنعت نفت ،دستگاه‌های اندازه‌گیری خواص الکترونیکی، انواع اتصالات، قطعات و مخازن کامپوزیتی مورد استفاده در صنایع مختلف، ساخت انواع قطعات پلیمری شامل انواع قطعات لاستیکی و کامپوزیتی مهندسی صنایع مختلف، سامانه مدیریت نگهداری و تعمیر تجهیزات، دستگاه پرکن دستی مایعات رقیق و دستگاه تشخیص رنگ خودرو ساپکالر اشاره کرد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید