ثبت نخستین مرگ ناشی از عوارض جانبی واکسن جانسون اند جانسون

Table of Contents

پیشنهاد روز

ثبت نخستین مرگ ناشی از عوارض جانبی واکسن جانسون اند جانسون

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری جُستک   به نقل از رویترز، رگولاتور بهداشتی آفریقای جنوبی نخستین مرگ ناشی از تزریق واکسن کووید جانسون و جانسون را در این کشور گزارش و اعلام کرد که بین مرگ رخ داده و تزریق این واکسن ارتباطی مستقیم وجود دارد.

دانشمندان ارشد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که فرد بلافاصله پس از تزریق واکسن جانسون اند جانسون به سندرم گیلن باره، یک اختلال عصبی نادر به بیمارستان مراجعه کرده و تلاش پزشکان برای نجات وی بی نتیجه بوده است.

هانلی مایر، پروفسور و رئیس مرکز واکسیناسیون و ایمن سازی آفریقای جنوبی (SAVIC) در دانشگاه علوم بهداشتی سفاکو ماگاتو، گفت: «در زمان بیماری هیچ دلیل دیگری برای سندرم گیلن باره (GBS) شناسایی نشد».

سن فرد و سایر جزئیات شخصی به دلایل محرمانه فاش نشده است.

در جولای سال قبل مقام‌های آمریکا هشداری را به برگه اطلاعات واکسن جانسون اند جانسون اضافه کردند که در آن داده‌ها حاکی از افزایش خطر ابتلا به سندرم گیلن باره طی شش هفته پس از تزریق این واکسن است. در یک بیانیه ایمیلی به رویترز، شرکت جانسون اند جانسون یادآور شده که این سندرم با تجویز واکسن‌ها و سایر داروها مرتبط است و همچنین می‌تواند توسط SARS-CoV-۲، ویروسی که باعث COVID-۱۹ می‌شود، تحریک شود.

انتهای پیام/

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید