جُستک ‌من| لغو محدودیت انصراف دانشجویان روزانه ممکن نیست

Table of Contents

پیشنهاد روز

جُستک ‌من| لغو محدودیت انصراف دانشجویان روزانه ممکن نیست

گروه دانشگاه خبرگزاری جُستک ؛ «کنکور» در کشور ما به عنوان یک واژه سرنوشت ساز میان جوانان جا افتاده است، جوانان به سن کنکور که می‌رسند از خوشی‌ها و تفریحاتشان کم کرده و درس می‌خوانند تا بتوانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌شان موفق شوند؛ زمان انتخاب رشته که می‌شود ممکن است رتبه آزمونشان برای انتخاب رشته و دانشگاه موردعلاقه مناسب نباشد پس رشته و دانشگاه دیگری را انتخاب می‌کنند به این امید که دانشگاه رفتن خوب است حتی اگر رشته و دانشگاهت مورد علاقه‌ات نباشد.

به دانشگاه که می‌روند تازه متوجه می‌شوند که ای دل غافل چه فکر می‌کردند و چه شد! تحصیل در رشته و دانشگاهی که به آن علاقه نداری سخت و حتی غیرممکن است، پس می‌خواهند به همان رشته و دانشگاه مورد علاقه خود بروند؛ حالا باید از دانشگاه انصراف دهند تا بتوانند دوباره در کنکور شرکت کنند.

حالا زمانی است که فرد دچار استرس می‌شود، از طرفی دانشجوست و نمی‌خواهد این عنوان را از دست بدهد حتی اگر در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌اش تحصیل نمی‌کند.

میان دو راهی سختی قرار می‌گیرد؛ انصراف از دانشگاه یا امتحان شانس دوباره برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه.

این دانشجویان پویشی را هم در سامانه جُستک من ثبت کردند و خواستار لغو محدودیت انصراف دانشجویان روزانه برای شرکت در کنکور شدند، سردبیر سوژه جُستک من در این باره به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری جُستک گفت: چرا دانشجویان بقیه دوره‌های دانشگاهی می‌توانند بدون انصراف از دانشگاه شانس مجدد خود را برای شرکت در کنکور امتحان کنند اما برای دانشجویان دوره‌های روزانه محدودیت وجود دارد؟ شاید ما نیز از رشته و دانشگاه خود راضی نباشیم و بخواهیم شانس خود را برای شرکت در رشته و دانشگاه دیگری امتحان کنیم.

* این خواسته برای کشور هزینه‌بر است

خواسته کاربران جُستک من را با عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کردیم.

پورعباس به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری جُستک ، با بیان اینکه خواسته این دانشجویان در دیوان عدالت اداری هم مطرح شده است، گفت: در صورت عدم انصراف دانشجویان از دانشگاه و قبولی مجدد در کنکور نظام آموزش عالی با مشکل مواجه می‌شود زیرا در این صورت تمام دانشجویان می‌خواهند دوباره شانس خود را امتحان کنند و در کنکور شرکت می‌کنند، کشور برای هر دانشجو هزینه می‌کند حال اینکه آن دانشجو پس از یک سال تحصیل بخواهد دوباره کنکور داده و به رشته و دانشگاه دیگری برود هزینه یک سال گذشته‌اش چه می‌شود.

وی افزود: بجز هزینه مالی بحث آشفتگی نظام آموزش عالی هم مطرح است، چرا که مثلا با شرکت مجدد دانشجویان امسال در کنکور سال بعد و قبولی آن‌ها در رشته و دانشگاه دیگر، ظرفیت آن سال خالی می‌ماند و تمام ظرفیت به سال بعد منتقل می‌شود و این مسأله سیستم آموزش عالی را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید