خانه ها در حاشیه شهرها سنددار می شوند؟ | توضیحات معاون راه و شهرسازی

Table of Contents

پیشنهاد روز

خانه ها در حاشیه شهرها سنددار می شوند؟ | توضیحات معاون راه و شهرسازی

به گزارش جُستک آنلاین، موضوع واگذاری سند به حاشیه‌نشینان، حدود چهار سال است که مطرح می‌شود و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

محمد آئینی ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در برخی مناطق کشور از جمله مشهد برای بعضی حدود ۱۰ درصد از ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، سند صادر شده است.

آئینی هم‌چنین در دیدار با محمدرضا صباغیان ـ نماینده مردم یزد، ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در واکنش به این موضوع که بخش عمده‌ای از خانه‌های واقع در سکونتگاه های غیررسمی این استان فاقد سند هستند گفت: مشکلات مربوط به سند را می‌توان با استفاده از ظرفیت ماده ۹  قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری برطرف کرد.

صباغیان نیز در این دیدار با اشاره به این که استان یزد ۱۱ شهرستان دارد که شش شهرستان آن جزو مناطق کم برخوردار محسوب می‌شود، اظهارکرد: بسیاری از معابر شهرستان مهردشت هنوز آسفالت نشده‌اند که در این خصوص نیاز به مساعدت شرکت بازآفرینی شهری ایران داریم.

نماینده مردم یزد با اشاره به  این‌که شهر تاریخی مروست ۴۵ هکتار بافت تاریخی ثبت شده دارد، افزود: این شهر ۱۰۰ هکتار محدوده مصوب بازآفرینی شهری و ۲۷۰ هزار متر مربع معابر خاکی و فرسوده در محدوده های هدف دارد که آسفالت معابر خاکی محلات هدف را در اولویت گذاشته‌ایم. در این شهر ۸۰ درصد سکونتگاه‌های غیررسمی فاقد سند هستند و باید در بحث تسهیلات، سند جایگزین تعریف شود.

در نشستی دیگر ملک فاضلی ـ نماینده مردم سراوان و مهرستان به همراه جمعی از مدیران شهری با محمد آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت و گو کرد.

ملک فاضلی با اشاره به این که شهر جالق از شهرهای استان سیستان و بلوچستان ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده دارد، عنوان کرد: شهر جالق ۱۲ محله دارد که ۶ محله نیازمند بازآفرینی شهری است و در سال گذشته موفق به تصویب یک محله به عنوان محدوده هدف بازآفرینی شدیم.

آئینی نیز تاکید کرد تا جلسات ستاد بازآفرینی استان به شکل منظم برگزار شود، نیازهای شهر احصا و پروژه‌های مختلف بین دستگاه‌های مرتبط تقسیم شود تا کار با سرعت بیشتری پیش رود. او همچنین از ملک فاضلی و هیات همراه خواست تا از ظرفیت بندهای تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری به منظور پیشبرد امور بازآفرینی شهری استفاده کنند.

در این دو دیدار که به شکل جداگانه برگزار شد، آئینی دستورات لازم را به منظور تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده و بهسازی معابر خاکی محلات هدف صادر کرد.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید