خیرالدین:به دنبال ایجاد و راه‌اندازی قطب‌های فناوری و نوآوری در پژوهشگاه‌ها هستیم

Table of Contents

پیشنهاد روز

خیرالدین:به دنبال ایجاد و راه‌اندازی قطب‌های فناوری و نوآوری در پژوهشگاه‌ها هستیم

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر تقویت جایگاه و نقش پژوهشگاه‌ها در توسعه و تجاری‌سازی فناوری و حل مشکلات و چالش های کشور؛ به راهبردهای معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در جهت تقویت این جایگاه اشاره کرد و گفت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در پنج بخش توسعه، تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال آفرینی دانش بنیان، آموزش و ترویج کارآفرینی و فرهنگ دانش بنیانی در کشور، طراحی، تدوین و پایش نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی و مأموریت‌گرایی و هدایت ظرفیت های فناورانه در جهت حل مسائل کلان کشور راهبردهای خود را ارائه و عملیاتی کرده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود: تشویق و تسهیل ایجاد مراکز کارآفرینی و نوآوری، مراکز رشد، پردیس‌های فناوری و نوآوری و پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی و حمایت از ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری در پژوهشگاه ها از جمله برنامه های ما در جهت توسعه، تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است.

وی با اشاره به سیر تکاملی زیست بوم فناوری و نوآوری در پژوهشگاه ها افزود: در گام اول با ایجاد مراکز نوآوری باید به این چرخه ورود کرد و سپس در گام های بعدی با ایجاد مراکز رشد واحدهای فناور و در نهایت ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری تکمیل شود.

همچنین در این نشت، دکتر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور ضمن خوش آمدگویی از اعلام آمادگی پژوهشگاه های ملی برای پذیرش دانشجوی بورسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد.

 سپس دکتر نکومنش رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به معرفی ماموریت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این پژوهشگاه پرداخت. وی با اشاره به روند افزایشی طرح های فناور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: این پژوهشگاه با توجه به ظرفیت موجود در جهت توسعه فناوری گام های بزرگی برداشته و بنا بر اعلام ISC در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران در بین 5 پژوهشگاه برتر کشور قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: با ایجاد کانون های تحقیقاتی پلیمرهای مهندسی و غشا و تشکیل هسته چاپ سه بعدی در زمینه هم افزایی و تحقیقات متمرکز فعالیت های چشمگیری داشته ایم.

در بخش پایانی این نشست دکتر شعبانی رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی به ارائه سخنانی پیرامون تحول و بازنگری در ماموریت پژوهشگاه‌ها با هدف اثربخشی نتایج پژوهش در جامعه پرداخت.

دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم و روسای پژوهشگاه های ملی کشور پس از این نشست از مرکز تجاری سازی و نوآوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بازدید کردند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید