زودبازده ترین درخت گردو برای اقلیم آب و هوایی ایران کدام است؟

Table of Contents

پیشنهاد روز

زودبازده ترین درخت گردو برای اقلیم آب و هوایی ایران کدام است؟

که شما میتوانید برای کاشت در باغ و باغچه خود انتخاب نمایید. در این مطلب قصد داریم تا بهترین و پرمحصول ترین نهال گردو برای کاشت در اقلیم آب وهوایی کشورمان را به شما معرفی نماییم. پس با ما همراه باشید.

پرمحصول ترین و زودبازده ترین درخت گردو برای انواع اقلیم آب و هوایی ایران

ارقام نهال گردوی زیادی وجود دارند که در شرایط آب وهوایی مختلف قادرند عملکرد بسیار مناسبی از خود به نمایش بگذارند. در این بین ارقام نهال گردو خوشه ای، نهال گردو ژنوتیپ و نهال گردو کانادایی بهترین انتخاب برای اکثر باغهای کشور به حساب میایند. این ارقام با محصول دهی بالا و عمر اقتصادی بینظیری که دارند. تا سالیان سال سودآوری و درآمدزایی را از باغ برای شما به همراه خواهند داشت. در ادامه به معرفی برخی از ارقام نهال گردو خوشه ای برای کاشت در باغ‌های سرتاسر کشور خواهیم پرداخت:

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ کوهستانی

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۸ دوبارگل

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۷ سردسیری

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۶ گرمسیری

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۵ خشک و نیمه خشک

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۴ معتدل

که در این بین، ارقام نهال گردو ژنوتیپ بهترین عملکرد و بیشترین محصول دهی و عمر اقتصادی را از خود به همراه خواهند داشت.

اطلاعات مربوط به هریک از ارقام نهال گردو معرفی شده در سایت پالیز به صورت کامل بیان شده است.

فاکتورهای مهم در خرید نهال گردو چیست؟

همانطور که میدانید در هر منطقه یا شهر و باغی تنها ارقام خاصی قادر به رشد و عملکرد متناسب خواهند بود. بنابراین پیش از خرید نهال گردو از آب وهوای شهر؛ حداقل و حداکثر دمای منطقه؛ ارتفاع از سطح دریا و شرایط اقلیمی در منطقه باغتان آگاه شوید. سپس با توجه به ویژگی‌های هر نوع رقم؛ بهترین و سازگارترین درخت گردو را برای باغ خود انتخاب نمایید.

خرید عمده نهال گردو

برای افزایش محصول دهی درختان لازم است تا اقدامات زیر را انجام دهید:

  • کاشت نهال در شرایط اقلیمی سازگار: پیش از خرید نهال گردو از آب وهوا، شرایط اقلیمی و رطوبت و خشکی، میزان بارندگی، حداکثر و حداقل دمای منطقه و ارتفاع از سطح دریای باغ خود آگاه شده و با مطالعه اطلاعات محصول در سایت پالیز با شرایط مطلوب برای هر رقم آشنا شوید. تنها در صورت سازگاری میتوانید نهال را برای باغتان خریداری کنید.
  • آزمایش خاک و اصلاح خاک : و افزودن کودهای شیمیایی و آلی برای تقویت خاک، یکی از مهم ترین اقداماتی است که ۱ فصل پیش از کاشت نهال گردو باید انجام شود. از چند بخش از زمین و لایه‌های رویی و زیرین خاک یک نمونه خاک برداشته و با ارسال به آزمایشگاه مخصوص خاک از جنس خاک؛ وجود مواد معدنی و آلی؛ اسیدی یا بازی، شوری و… خاک آگاه شوید. سپس با انجام اقدامات اصلاحی؛ بستر مناسب برای احداث باغ گردو را فراهم سازید.
  • کاشت اصولی نهال در فواصل استاندارد اعلام شده : برای رشد بهتر ریشه و تاج درخت و همچنین عبور و مرور آسان و برداشت راحت تر محصولات براساس میزان رشد تاج و ارتفاع درختان؛ فواصل استانداردی برای کاشت درختان اعلام میشود. فاصله استاندارد کاشت درختان به صورت میانگین بین ۶ تا ۷ متر خواهد بود.
  • آبیاری منظم با استفاده از روش‌های آبیاری استاندارد : با آبیاری منظم به افزایش باردهی و حفظ سلامتی درختان گردو کمک کنید. درختانی که بهتر و با توجه به نیازشان آبیاری میشوند؛ بهترین عملکرد را از خود نشان خواهند داد. آبیاری درختان گردو براساس سن نهال؛ فصل؛ میزان بارندگی و روش آبیاری متفاوت است. درختان گردو را هر ۷ تا ۱۰ روز یکبار آبیاری نمایید. آب مصرفی مورد نیاز سالیانه این درختان بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ متر مکعب خواهد بود. بهترین روش برای آبیاری درختان گردو استفاده از آبیاری به روش بابلر است.
  • هرس مناسب : هرس مناسب درختان در افزایش باردهی درختان تاثیرگذار است. درختان گردو به ۲ صورت هرس فرم و هرس جامی هرس میشوند. که هریک باید در فصل مناسب و به صورت تخصصی انجام گیرد.
  • کوددهی سالیانه درختان : همانطور که میدانید کوددهی به درختان گردو در سال اول با توجه به نتایج آزمایش خاک انجام شده و مواد معدنی و آلی مورد نیاز به خاک اضافه خواهد شد. سپس با ترکیب بخش‌های مختلف و اصلاح خاک؛ شرایط مطلوب برای رشد درخت فراهم میشود. در سالیان بعدی نیاز به کود درختان با توجه به آزمایش برگی انجام خواهد شد.
  • حفظ سلامتی درختان و سمپاشی به موقع : درختان گردو نیاز دارند تا به صورت سالیانه و دوره ای سمپاشی عمومی شوند. البته در صورت حمله ناگهانی برخی از بیماری‌ها و آفات به درختان نیز شما باید با توجه به نوع بیماری و آفت و روش مبارزه با آنها؛ درختان باغتان را سمپاشی نمایید. برای مشورت درباره نوع بیماری و آفت و روش سمپاشی میتوانید با مشاوران گیاهپزشکی ما در نهالستان پالیز تماس بگیرید.

رعایت نکات بالا یک باغ پرمحصول و با بازدهی بسیار عالی برای شما به همراه خواهد داشت.

نهالستان پالیز

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین اقدامات پیش از خرید نهال گردو و کاشت آن در باغ، آگاهی از شرایط آب و هوایی و اقلیمی در شهرمان است. که به ما در انتخاب بهترین نهال گردو کمک میکند. لازم است بدانید درختان گردو تنها در صورت فراهم سازی نیازهایشان قادرند تا بیشترین محصول دهی و عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. برای آگاهی از ارقام نهال گردو مناسب برای کاشت در شهرتان با مشاوران ما در نهالستان پالیز به صورت رایگان مشورت نمایید. و همچنین از مقالات موجود در سایت پالیز بهره گیرید.

نهالستان پالیز با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی بزرگترین و معتبرترین نهالستان واقع در شمال غربی کشورمان است. این نهالستان دارای مجوزهای قانونی از جمله گواهینامه رسمی؛ شناسنامه معتبر و تاییدیه از جهادکشاورزی میباشد.

شما باغداران محترم میتوانید برای مشاوره تخصصی رایگان و یا خرید نهال گردو با ما در دفتر مرکزی نهالستان پالیز به صورت تلفنی؛ آنلاین و حضوری در تماس باشید.

برای خرید عمده نهال گردو شناسنامه دار و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://www.paliznahal.ir مراجعه نمایید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید