ساخت بازوی رباتیک با استفاده از عنکبوت مرده

Table of Contents

پیشنهاد روز

ساخت بازوی رباتیک با استفاده از عنکبوت مرده

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از انگجت، گروهی از محققان دانشگاه رایس از عنکبوت‌های گرگ بی‌جان برای ساخت گیره‌های «نکروباتیک» استفاده کردند.

عنکبوت ها برخلاف سایر پستانداران که برای حرکت کردن، عضلات مخالف را همگام می کنند؛ از نیروی هیدرولیک برای حرکت دادن اندام های خود استفاده می کنند. آنها دارای اندامی هستند که به آن محفظه پروزوما می گویند. این بخش منقبض می شود، مایع درونی بدن را به پاهای عنکبوت می فرستد و باعث می شود پاهای حشره باز شود.

زمانی که تیم پروفسور پرستون فهمیدند عنکبوت‌ها چگونه پاهای خود را حرکت می‌دهند، تبدیل آن‌ها به روبات‌هایی که می‌توانند باری بیشتر از وزن بدن خود بلند کنند، ساده بود. این روش شامل ضربه زدن با سوزن به محفظه پروزوما عنکبوتیه و محکم کردن آن با چسب بود. فشار دادن هوا به مدت یک دقیقه از طریق سرنگ کافی بود تا پاهای عنکبوت باز شوند. این مکانیسم برای حدود 1000 بار باز و بسته کردن پای عنکبوت مناسب بود.

محققان خاطرنشان کردند که عنکبوت های کوچکتر می توانند بارهای سنگین تری را در مقایسه با اندازه خود حمل کنند. هرچه عنکبوت بزرگتر باشد، در مقایسه با وزن بدن خودش، می تواند بار کمتری را حمل کند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید