ساده‌سازی روند درخواست حمل و نقل بار توسط مهندسان ایرانی

Table of Contents

پیشنهاد روز

ساده‌سازی روند درخواست حمل و نقل بار توسط مهندسان ایرانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هادی فروتن جزی،‌ مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنی مهندسی سافر مهر خاوند با بیان این‌که فناوری می‌تواند تمام سطوح زندگی شهروندان و نحوه کسب درآمد و کار آن‌ها را به شکل اساسی تغییر دهد، گفت: توانسته ‎ایم به‌ عنوان یک شرکت دانش‌ بنیان با تاسیس یک واحد R&D و تحقیقات و نیاز سنجی در حوزه حمل و نقل، سامانه‌های متعددی ایجاد کنیم.

حمل و نقل و ساختارهای چابک، قابل برنامه ریزی و منعطف آن در هر دو بعد مسافری و باری، یکی از ارکان پیشرفت تجاری هر کشور است.

پیش از این، به ویژه در پایانه‌های پرترافیک، برای مثال 500 یا 100 راننده باید در ساعات اول صبح در یک سالن جمع می‌شدند و پس از  انتظاری طولانی در صف‌های طویل، در میان شلوغی و ناهماهنگی‌های مرسوم، هر یک در نوبت خود، بار و مجوزهای لازم را دریافت می‌کرد، تا پس از کارهای اداری خسته کننده، به سمت جایگاه بارگیری حرکت کند.

این شرکت دانش‌ بنیان با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اپلیکیشنی طراحی کرده که  روی تلفن همراه راننده نصب می‌شود که می‌توان در منزل خود و بدون نیاز به اتلاف وقت و مراجعه حضوری، کارهای اداری را انجام و بار مورد نظر را دریافت و حمل کرد.

اتصال شبکه‌ای باربری‌ها و وانت بارهای سطح شهر

دیگر محصول شرکت دانش‌ بنیان فنی مهندسی سافر مهر خاوند، یک سامانه شبکه‌ای است که باربری‌ها و وانت بارهای موجود در سطح شهر را به صورت شبکه به هم وصل می‌کند. این سامانه امکان تبادل بار، افزایش درآمد رانندگان و بهره‌گیری از بسترهای حمل و نقلی موجود را فراهم می‌کند.

در حال حاضر چندین شرکت خلاق و دانش‌ بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند و برخی از آنها موفق شده‎اند که خدمات فنی و مهندسی خود را به دیگر کشورها نیز صادر کنند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید