سیاست کرونای صفر در چین/ دور جدید غربالگری کرونا برای پیشگیری از شیوع گسترده

Table of Contents

پیشنهاد روز

سیاست کرونای صفر در چین/ دور جدید غربالگری کرونا برای پیشگیری از شیوع گسترده

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از رویترز، چندین شهر چین در حال اتخاذ محدودیت‌های جدید کرونایی هستند؛ از توقف کسب‌وکار گرفته تا قرنطینه شهر.  از آنجایی که چین به سیاست کرونای صفر خود مبنی بر مهار سریع همه‌گیری‌ها پایبند است، محدودیت‌های سختگیرانه توسط دولت‌های محلی اعمال می‌شود. البته هنوز تعداد مبتلایان کم است.

دولت مرکزی گفته که محدودیت‌ها باید تا حد امکان هدفمند باشد تا آسیب‌های وارده به اقتصاد کاهش یابد. به گفته مقامات بهداشتی، BA.5 که باعث شیوع دوباره بیماری در بسیاری از کشورها شده، نشانه هایی از توانایی بیشتری برای فرار از واکنش های آنتی بادی ناشی از واکسن نسبت به سایر زیرشاخه های امیکرون نشان داده است.

کشف یکی از این عفونت ها در شانگهای می تواند فشاری را برای محدود کردن سریع شیوع نوپای و جلوگیری از اقدامات مخرب بیشتر مشابه قرنطینه در آوریل و مه که اقتصاد و بازارهای جهانی را متلاطم کرد، افزایش دهد.

شانگهای، پرجمعیت ترین شهر چین با 25 میلیون جمعیت، به مردم در چندین منطقه گفته که در دور دیگری از غربالگری دسته جمعی از سه شنبه تا پنجشنبه، مشابه هفته گذشته، دو بار آزمایش شوند. ساکنان آن در حال حاضر هر چند روز یک بار آزمایش می دهند تا دسترسی ایمن به مکان های مختلف و حمل و نقل عمومی را تضمین کنند.

تعداد روزانه ابتلا در شانگهای از 5 ژوئیه افزایش یافته است. کمیسیون ملی بهداشت چین روز دوشنبه در 10 ژوئیه 352 عفونت جدید کرونا را گزارش کرد که 46 مورد از این موارد علامت دار و 306 مورد بدون علامت بودند.

انتهای پیام/

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید