صفر تا صد چک این در فرودگاه

Table of Contents

پیشنهاد روز

صفر تا صد چک این در فرودگاه

شب قبل از پرواز فراموش نشود!

برای داشتن سفری راحت و بدون دردسر بهتر است شب قبل از پرواز، اطلاعات پرواز خود را چک کرده و مدارک موردنیاز از جمله بلیط پرواز، پاسپورت، کارت ملی را در کیف دستی خود بگذارید، چون قبل از سوار شدن به هواپیما بارها به این مدارک نیاز دارید.

چک کردن اطلاعات پرواز بسیار مهم است چون ممکت است به دلیل مشکلات آب و هوایی یا موارد دیگر پرواز شما کنسل شده و یا با تاخیر انجام شود.

دیر نکنید

مراحل چک‌این، بسیار طولانی و زمان بر هستند، برای اینکه پرواز خود را از دست ندهید باید برای پروازهای خارجی ۳ ساعت قبل از پرواز و برای پروازهای داخلی ۲ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. اگر چمدان هایتان زیاد است، یا کودک و افراد مسن همراه خود دارید بهتر است کمی زودتر هم در فرودگاه حاضر شوید. برای خرید بلیط ارزان هواپیما همیشه می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید و بلیط سفر رویایی خود را تهیه کنید.

عوارض خروج را اول پرداخت کنید

اگر شما عازم سفر به خارج از کشور هستید، باید هوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. شما می توانید این عوارض را از طریف سایت رسمی اعلام شده انجام داده و یا در فرودگاه عوارض خروج از کشورتان را بپردازید. اما یادتان باشد پیش از عبور از اولین چک امنیتی فرودگاه باید عوارض خروج از کشور خود را با استفاده از کیوسک های پرداخت عوارض که در فرودگاه هستند، پرداخت کنید در غیر اینصورت امکان نمی توانید چک‌این  (Check In) کنید.

گرفتن کارت پرواز

پس از اولین چک امنیتی فرودگاه وارد سالنی می شوید که در آن گیت های مختلفی وجود دارد، با کمک تابلوی اعلانات شماره گیت ایرلاین خود را پیدا کنید. می توانید از باجه های اطلاعات مستقر در سالن فرودگاه کمک بگیرید.

صفر تا صد چک این در فرودگاه

حالا که گیت ایرلاین خود را پیدا کردید باید پاسپورت خود را متصدی گیت بدهید تا بعد از بررسی صحت اطلاعات و مدارک کارت پروازتان صادر شود. یادتان نرود گواهی دریافت ۳ دوز واکسن کرونا را فراموش نکنید، چون در این مرحله مدارک واکسینه شدن شما چک می شود.

تحویل بار

بعد از دریافت کارت پروازتان باید بار خود را تحویل دهید، اگر اضافه بار داشته باشید در ابتدا باید جریمه بپردازید و پس از آن می توانید بار خود را تحویل دهید.

چک پاسپورت و مهر خروج

بعد از اتمام مراحل چک‌این  (Check In) با همراه داشتن پاسپورت، کارت پرواز و فیش عوارض خروج از کشور به قسمت چک پاسپورت بروید. یادتان باشد در صف اشتباهی نایستید که کلی از زمانتان از بین می رود و حتی ممکن است پروازتان را از دست بدهید. در این قسمت ۲ گیت برای اتباع خارجی است و باقی گیت ها برای شهروندان ایرانی است.

پس از بررسی پاسپورت شما، افسر اداره گذرنامه مهر خروج از کشور را به پاسپورتتان می زند و شما وارد سالن ترانزیت فرودگاه می شوید.

سالن انتظار

بعد از طی این مراحل، تابلوی اعلانات سالن ترانزیت را چک کنید و شماره گیت پرواز و خروجی را پیدا کنید، پس از آن می توانید تا زمان اعلام پروازتان به گشت و گذار در فری شاپ ها بپردازید و یا اگر گرسنه اید در کافی شاپ های رستوران غذا میل کنید.

صفر تا صد چک این در فرودگاه

به گیت پرواز بروید

۴۵ دقیقه قبل از پرواز، مسافران برای سوار شدن به هواپیما باید به گیت خروجی بروند، هر گیت برای یک ایرلاین هواپیمایی است که بر روی مانیتور آن نام ایرلاین، شماره پرواز و ساعت پرواز نمایش داده می شود. برای سوار شدن به هواپیما تنها کافی است کارت پرواز خود را به مسئول گیت تحویل دهید.

پس از عبور از گیت پرواز، شما از طریق تونل های متصل به هواپیما، سوار می شوید و مهمانداران شما را به صندلی تان راهنمایی می کنند. حال تنها باید کیف همراه خود را در کابین های بالای سرتان بگذارید، کمربند ایمنی خود را ببنید و در آرامش منتظر رسیدن به مقصد باشید.

سخن آخر

حالا که با صفر تا صد چک‌این در فرودگاه آشنا شده اید، سفر با هواپیما چندان هم سخت و یا استرس آور به نظر نمی رسد، تنها کافی است با برنامه ریزی و زمان بندی دقیق به فرودگاه برسیم تا تمامی مراحل چک‌این را در آرامش پشت سر بگذاریم و در صورت ایجاد اتفاقات غیرمنتظره همچون اضافه بار آن ها در زمانی کم حل و فصل کنیم.

اگز تا الان به دلیل ترس از چک‌این فرودگاه، سفر با هواپیما را امتحان نکرده اید، با خرید بلیط ارزان هواپیما از علی بابا اولین تجربه سفر هوایی را به خود هدیه دهید.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید