طراحی سیستم نجات و امداد جدید با کشتی خودران، پهپاد و کوادکوپتر

Table of Contents

پیشنهاد روز

طراحی سیستم نجات و امداد جدید با کشتی خودران، پهپاد و کوادکوپتر

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه فناوری چالمرز در حال کار بر روی یک سیستم جستجو و نجات مستقل جدید متشکل از یک کشتی دریایی و تعداد زیادی پهپاد و کوادکوپترهستند. سیستم نجات و امداد جدید دارای ناوگانی از پهپادهای بال ثابت به همراه کوادکوپترهای حامل مواد تغذیه ای است که ردیابی یک منطقه از پیش تعریف شده و رفع سریع گرسنگی افراد در معرض خطر را ممکن می کند.

فرار از یک منطقه جنگی یا فاجعه برای جستجوی پناهگاه ایمن در منطقه یا کشوری دیگر، گاهی اوقات مستلزم عبور پرخطر از یک بخش وسیع از آب و حضور بر روی کشتی های پر ازدحام یا نامناسب است. در صورت وقوع فاجعه، سرعت واکنش گروه جستجو و نجات می تواند جان هزاران نفر را نجات دهد. محققان امیدوارند که سیستم پهپادی جدید در اینجا موثر باشد.

بخش دریایی این پروژه یک کشتی کاتاماران خودکار است که در اصل برای استفاده در سایر طرح‌های دانشگاهی ساخته شده و قبلاً استقرار خودکار تجهیزات در دریا با استفاده از آن آزمایش شده و برای بازرسی و نظارت بر بنادر بهینه‌سازی شده است. این کشتی مادر به یک منطقه جستجوی از پیش تعریف شده در دریا اختصاص داده می شود و پیوندی برای ارتباطات محلی، یک اتصال اینترنتی و استفاده از یک واحد محاسباتی و سیستم های GNSS و IMU را تسهیل می کند.

همچنین از این کشتی به عنوان یک واحد پرتاب ناوگانی از پهپادهای بال ثابت که مجهز به دوربین‌های RGB و IR برای جست‌وجوی اجسام در آب هستند، استفاده می شود. پهپادهای یادشده با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند توسعه‌یافته به جستجوی خود دقت می بخشند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید