طراحی لوگو ؛ اهمیت و راهنمای سفارش طراحی لوگو

Table of Contents

پیشنهاد روز

طراحی لوگو ؛ اهمیت و راهنمای سفارش طراحی لوگو

طراحی لوگو : اهمیت و راهنمای سفارش طراحی لوگو

لوگو یک نشان بصری است که وظیفه دارد بدون گفتمان صوتی, وظایف, تعهدات, سطح کیفیت و اطمینان از  برند را به مشتری انتقال دهد.این انتقال می تواند احساسات مشتریان را برانگیزد و آنها را برای خرید ترغیب کند. طبق آخرین تحقیقات , مشتریان یک برند را با لوگو می شناسند.

طراحی لوگو موفق کمک میکند که برند را قوی تر , مطمین تر , ایمن تر , با کیفیت تر به نظر برسد و مطمینا مشتریان دوست دارند که از برندهای مطمین خرید کنند. برند ها فقط هفت ثانیه فرصت دارند که مشتری را جذب کنند. مطمینا این هفت ثانیه با تست محصول انجام نمی شود و فقط طراحی هویت بصری و لوگو می تواند این هفت ثانیه را موفق تر کند و برند شما در این مسابقه هفت ثانیه ای بر بقیه رقبا پیروز شود .

صاحبان کسب و کارها, اهمیت لوگو را می دانند و به همین دلیل از طراحان حرفه ای برای پروژه طراحی لوگو استفاده می کنند .امروز , شرکت ها و برند ها در رقابت بسیار سختی و نزدیکی نسبت به هم قرار دارند . صاحبان برند , برای موفقیت کسب و کارشان باید متمایز برخورد کنند و مشتریان وفادار را جذب کنند.طراحی لوگو موفق, در نهایت به مسیری ختم می شود که ارتباط قوی مابین مشتری و برند را ایجاد میکند .

اگر شما تجربه استخدام طراح لوگو را ندارید, ما در این مقاله یک راهنمای جامع و کامل برای شما آماده کرده ایم.

راهنمای ثبت سفارش طراحی لوگو 

آپشن ها و جزئیات طراحی لوگو 

شما به عنوان کارفرما , طراح گرافیک را استخدام میکنید . به احتمال قوی این استخدام به صورت فریلنسری و برای مدت زمان محدودی می باشد . شما در قرارداد یا تفاهم نامه , باید تمامی جزئیات را مشخص کنید . طراح نیز وظیفه دارد که مشخصات کاملی برای شما ارائه دهد که در این پروژه, چه آپشن هایی و جزئیاتی را تحویل خواهد داد . بهتر است پاسخ تمامی سوالات زیر , از طرف طراح برای شما مشخص گردد .

  • چه تعداد اتود اولیه در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت ؟
  • کارفرما اختیار چند بار درخواست ویرایش در پروژه را دارد؟
  • اگر درخواست تعداد ویرایش در پروژه , از طرف کارفرما از حد مجاز عبور کند . چه ساز و کاری برای این مورد در نظر گرفته شده است ؟
  • تحویل نهایی پروژه,چند روز کاری خواهد بود ؟ اگر طراح نتواند در موعد برنامه ریزی شده تحویل دهد, شامل خسارات خواهد شد ؟ ساز و کار چیست ؟
  • اگر به هر دلیلی طراح یا کارفرما , از ادامه پروژه انصراف دهند , چه ساز و کاری پیشنهاد شده است ؟
  • پرداخت های کارفرما در چه مراحلی خواهد شد ؟ در صورت عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت توسط کارفرما , ساز و کار چیست ؟
  • چه فایل هایی با چه پسوند هایی تحویل کارفرما خواهد شد ؟
  • فایل اصلی و لایه باز پروژه , در تحویل چه کسی خواهد بود؟ آیا امکان خرید فایل لایه باز در چه شرایطی از طرف کارفرما وجود دارد ؟

یک طراح حرفه ای و متخصص کاربلد , از مطرح کردن این جزئیات ترسی ندارد . همچنین یک کارفرمای خوش پرداخت نیز , از مطرح کردن شیوه پرداخت نمی ترسد . بهتر است طراح و کارفرما هر دو صادق برخورد کنند تا پروژه موفق باشد .همه ی این سوال ها و جزئیات در poldesigners از قبل توسط طراحان مشخص شده است .

طراحی لوگو : اهمیت و راهنمای سفارش طراحی لوگو

تثبیت هویت برند

یکی دیگر از انتظارات کارفرما , تثبیت هویت برند می باشد . امروزه همه می دانیم که لوگو , فقط یک تصویر گرافیکی همراه با طراحی تایپوگرافی خاص نیست. در پس زمینه طراحی لوگو , تفکرات بیشتری از برند باید وجود داشته باشد . مطالعاتی که کمک میکند  هویت برند ما تثبیت شود . لوگو باید شخصیت داشته باشد . شخصیتی که از اهداف و آینده و خط مشی برند نشات می گیرد .

مطمینا هر طراح , این قدرت را ندارد که خط مشی و اهداف و هویت برند را به لوگو تبدیل کند . این همان نقطه ای است که تفاوت مابین طراح حرفه ای و آماتور را مشخص میکند .

لوگو باید طوری طراحی شود که مختص آن برند باشد و نتوان این لوگو را به برند دیگری نسبت داد . شما لوگوهای برند ها مهم دنیا , مانند اپل , مک دونالد , نایک , مایکروسافت را در نظر بگیرید . این لوگو ها در ذهن همه ی مخاطبان ,فقط متعلق به خود برندشان می تواند باشد .یک طراح متخصص و حرفه ای , با تکیه بر دانش گرافیکی خود , احساس و انگیزه و ارتباطات شخصیت برند را درک میکند و این احساس را در لوگو زنده میکند .

تعامل و هم فکری طراح و کارفرما 

یکی دیگر از انتظارات کارفرما , تعامل و مشارکت در مسیر طراحی لوگو می باشد .طراحی لوگو یک مسیر است و مطمینا به این حالت نمی باشد که طراح , اطلاعاتی را دریافت میکند و پس از چند روز, لوگو را نهایی شده و آماده تحویل معرفی کند . طراحی باید در یک پروسه و مسیر مشخص و برنامه ریزی شده اتفاق بیافتد . جلسات با کارفرما و طوفان فکری توسط مدیران برند , جلسات برای هم فکری در پروسه طراحی, کمک خواهد کرد که طراحی در مسیر تعامل شکل بگیرد .

وقتی طراحی در مسیر تعامل طراحی می شود , کمک میکند که همه جنبه های مثبت و منفی بحث شود و طراحی مورد قبول همگان قرار گیرد . یعنی طراحی در یک مسیر رفت و برگشتی و تکرار بین طراح و کارفرما حرکت میکند و کارفرما این فرصت را دارد که بازخورد و نظرات خود را مطرح کند.

بایگانی اسناد طراحی 

طراح لوگو وظیفه دارد که اسناد و مدارک و فایل های نهایی را نگهداری کند. مطمینا در آینده کارفرما برای تغییرات جزئی به طراح رجوع میکند.اگر طراح امکانات کافی برای نگهداری این اسناد را در اختیار ندارد , باید پوشه اصلی را به کارفرما انتقال دهد . البته که حق تغییرات در لوگو , فقط با رضایت طراح اثر محفوظ است .

طراحی لوگو موفق                            

سرانجام انتظارات کارفرما , در ارایه یک لوگوی موفق ختم می شود . پیشنهاد می شود که از مشاوران مجموعه فریلنسری پل دیزاینرز برای استخدام طراح متخصص کمک بگیرید .در سایت فریلنسری پل دیزاینرز , یک صفحه اختصاصی برای طراحی لوگو در نظر گرفته شده است. در این صفحه که کاربری بسیار آسانی دارد , شما می توانید همه طراحانی و متخصصان لوگو را مشاهده کنید , تعرفه های آنها را مقایسه کنید و در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی گزینه مشاهده پروفایل , وارد پروفایل شده و نمونه کارهای بیشتری را بررسی فرمایید .

مشاوره برای استخدام طراح لوگو 

کارشناسان مجموعه پل دیزاینرز , 24 ساعت از شبانه روز آماده مشاوره برای کارفرمایان محترم هستند . برترین طراحان گرافیک در مجموعه پل , منتظر کلیک شما و انجام سفارشات هستند. یک طراحی لوگو موفق می تواند کمک کند که برند شما , در سطح جهانی بدرخشد.

همچنین فریلنسرهای طراحی لوگو نیز می توانند برای فعالیت در این سایت فریلنسر ثبت نام کنند و برای یک شروع خوب , کتاب مسیر موفقیت طراحان فریلنسر را به صورت رایگان از این سایت دانلود کنند .

46

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید