قیمت نفت برای دومین هفته پیاپی کاهش یافت

Table of Contents

پیشنهاد روز

قیمت نفت برای دومین هفته پیاپی کاهش یافت

به‌گزارش جُستک آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز جمعه پس‌از افزایش جزئی در روز گذشته کاهش یافت. بدین‌ترتیب قیمت نفت برای دومین هفته پیاپی به‌خاطر نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی و کاهش تقاضا به‌دنبال وضع محدودیت‌های کرونایی در چین پایین آمده‌است.

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۲ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش و ۸۹ دلار و ۴۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۹ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۵ سنت معامله می‌شود.

شاخص نفت برنت و نفت آمریکا به‌ترتیب در روز گذشته ۱.۳ و ۲ درصد افزایش قیمت داشتند. قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی ۴ درصد طی یک هفته گذشته پایین آمده‌است.

این کاهش قیمت در شرایطی صورت می‌گیرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس تولید خود را پایین آورده‌اند، روسیه تهدید کرده جریان نفت به کشورهای حامی قرار دادن سقف قیمت برای نفت خام آن را متوقف می‌کند و دورنمای رشد تولید نفت در آمریکا ضعیف‌تر شده‌است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت خام این کشور ۵۴۰ هزار بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یابد و به ۱۱.۷۹ میلیون بشکه در روز برسد، یعنی پائین‌تر است ۶۱۰ هزار بشکه افزایشی که قبلاً پیش‌بینی‌شده بود.

طبق گفته تحلیلگران، پیش‌بینی تقاضای نفت در چین بسیار سخت است. اما برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در این کشور همواره به‌جای افزایش تدریجی تقاضا، یک افزایش ناگهانی داشته است. درحال‌حاضر محدودیت‌ها در چین سخت‌تر شده‌اند. قرنطینه‌های کرونایی در چنگدو در روز پنجشنبه تمدید شد. بدین‌ترتیب ۲۱ میلیون شهروند این شهر در قرنطینه به سر می‌برند و میلیون‌ها نفر در سایر نقاط چین از سفر طی تعطیلات آینده منع شده‌اند.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید