نکات تشخیص زودهنگام سرطان کلیه

Table of Contents

پیشنهاد روز

نکات تشخیص زودهنگام سرطان کلیه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت بخرگزاری جُستک به نقل از هندوستان تایمز، خلاف سایر سرطان‌ها، هیچ آزمایش غربالگری توصیه شده برای سرطان کلیه وجود ندارد. از این رو، افزایش آگاهی در مورد سرطان کلیه  علائم آن، مراقبت‌های پیشگیرانه و مهم‌ترین گزینه‌های درمانی مهم می‌شود و به همین دلیل پزشکان نکاتی را برای تشخیص زودهنگام علائم سرطان کلیه به اشتراک گذاشته‌اند. 

براساس بررسی‌های صورت گرفته، نزدیک به ۶۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان کلیه به طور مداوم دچار خون در ادرار  هستند؛ در نتیجه، افراد مبتلا به این بیماری باید مورد ارزیابی قرار گیرند و برای غربالگری توصیه می‌شود. به طور کلی، وجود خون در ادرار و احساس توده در شکم، دو علامت شایع سرطان سلول کلیوی به‌شمار می‌آیند.

برخلاف سرطان های دیگر مانند سرطان پروستات، دهانه رحم یا سرطان سینه، هیچ آزمایش غربالگری توصیه شده برای سرطان کلیه وجود ندارد. بنابراین، اغلب به راحتی مورد توجه قرار نمی گیرد، از این رو، افزایش آگاهی در مورد سرطان کلیه – علائم آن، مراقبت های پیشگیرانه و مهم ترین گزینه های درمانی مهم می‌شود.

آزمایش ادرار و خون که به طور معمول به عنوان بخشی از یک معاینه سلامت انجام می‌شود، ممکن است کمک کند. در تشخیص سرطان کلیه تست‌های دیگری مانند توموگرافی کامپیوتری (CT) و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) یا سونوگرافی وجود دارد که می‌توانند سرطان‌های اولیه کلیه را تشخیص دهند. بنابراین، ضروری است که هر فردی معاینات دوره‌ای سلامت را انجام دهد.

به گفته محققان، علائمی مانند خون در ادرار و کاهش وزن می‌تواند به تشخیص سرطان در مراحل اولیه کمک کند. امروزه ما در حال افزایش تعداد موارد سرطان کلیه هستیم زیرا افراد غربالگری معمول خود را انجام می‌دهند که به تشخیص زودهنگام کمک می‌کند. 

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید