واتساپ و شرکت‌های خارجی زیرتیغ تحریم روسیه

Table of Contents

پیشنهاد روز

واتساپ و شرکت‌های خارجی زیرتیغ تحریم روسیه

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از رویترز، خبرگزاری ها گزارش دادند که یک دادگاه روسی روز پنجشنبه پیام رسان واتساپ، صاحب اسنپ چت، صاحب اسنپ و سایر شرکت های خارجی را به دلیل امتناع از ذخیره داده های کاربران روسی در داخل این کشور جریمه کرد. مسکو با شرکت های بزگ فناوری بر سر محتوا، سانسور، داده ها و نمایندگی محلی در مناقشاتی که از زمان اعزام نیروهای مسلح این کشور به اوکراین تشدید شده، درگیر است.

به گزارش خبرگزاری ها، دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو واتساپ را 18 میلیون روبل (301255 دلار)، مالک تیندر را 2 میلیون روبل و اسنپ و Hotels.com را یک میلیون روبل جریمه کرد. واتساپ به خاطر همین تخلف آگوست گذشته نیز جریمه شده بود.

هیچ یک از شرکت ها هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده اند. خبرگزاری ها به نقل از وکیل Hotels.com گفت که این شرکت این اتهام را به عنوان یک تخلف به رسمیت نمی شناسد و افزود که این شرکت از اول آوریل پردازش هرگونه اطلاعات کاربران روسیه را متوقف کرده است.

روسیه بلافاصله پس از آغاز درگیری در اوکراین، دسترسی به پلتفرم‌های متا مانند فیس‌بوک و اینستاگرام و همچنین شبکه اجتماعی توییتر را محدود کرد. اقدامی که منتقدان آن را تلاش روسیه برای اعمال کنترل بیشتر بر جریان‌های اطلاعاتی می‌دانند. متا به دلیل فعالیت افراطی در روسیه مجرم شناخته شد و درخواست تجدید نظر در ماه ژوئن رد شد. اما مسکو به واتساپ اجازه داده در دسترس باقی بماند.

بر اساس این حکم، سازمان‌ها و افراد موظفند این سلب مسئولیت متا را در نظر بگیرند و توجه داشته باشند که فعالیت‌های این شرکت در خاک روسیه ممنوع است.

گفتنی است که پیش از این لینکدین سال‌ها در روسیه مسدود شده بود، زیرا دادگاه این کشور تشخیص داد که قانون ذخیره‌سازی داده‌ها را که در سال 2015 تصویب شد، نقض می‌کند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید