چند دستگاه خودرو وارد کشور خواهد شد؟

Table of Contents

پیشنهاد روز

چند دستگاه خودرو وارد کشور خواهد شد؟

به گزارش جُستک آنلاین، علیرضا مقدسی با اشاره به اینکه اگر در بررسی‌ها با تخلفاتی مثل بیش بود ارزش مواجه بشویم، اطلاعات کسب شده به واحدهای مبارزه با پولشویی و اطلاعات مالی گزارش می‌شود، گفت: در ۵ ماهه نخست سال ۶۶ مورد به FEU یا واحدهای اطلاعات مالی اعلام شده است. 

وی افزود: دو کشف بزرگ مواد مخدر در گمرکات دوغارون و ماهیرود از اقدامات مهم در حوزه کشف مواد مخدر طی ماه گذشته بوده است.

به گفته رئیس کل گمرک، در مرز بازرگان  بحث مبارزه با قاچاق انسان به شدت مورد توجه قرار گرفته و اقدامات پیشگیرانه و نظارتی مهمی در این خصوص انجام شده است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: پس از بازدید رئیس جمهور از گمرکات هرمزگان، بحث تعیین تکلیف کالاهای ماندگار در بنادر مورد توجه قرار گرفت. بر این اساس برای بیش از یک میلیون تن کالا اظهارنامه متروکه صادر شده است. هم اکنون اقدامات مربوط به تعیین تکلیف حدود ۲۵۰ هزار تن کالای متروکه دیگر باقی مانده است‌.

به گفته مقدسی در ۵ ماهه نخست سال جاری صادرات غیرنفتی ۴۴ میلیون تن به ارزش ۲۰ میلیارد دلار بوده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳.۵ درصدی در وزن و افزایش ۲۱.۳ درصدی ارزش دلاری مواجه بوده است. مواد شیمیایی از جمله اوره، متانول، پلی اتیلن، شمش آهن‌و فولاد مهمترین اقلام و چین، عراق، امارات ترکیه و هند مهم ترین مقاصد صادراتی ایران بوده‌اند.

وی افزود، از سوی دیگر ۲۱.۶ میلیارد دلار در ۵ ماهه واردات  انجام شده است که نسبت به مدت مشابه  سال قبل رشد ۱۹ درصدی به لحاظ ارزش داشته است. واردات تلفن همراه از رتبه اول به رتبه ۵ تنزل یافته است. امارات  چین، ترکیه، هند و روسیه مهم ترین کشورهای صادرکننده کالا به ایران بوده‌اند.

مقدسی گفت: در ۵ ماهه اول سال ۶ میلیون تن کالا ترانزیت شده که رشد ۲۵ درصدی داشته است. ترانزیت از عوارض معاف است اما از محل  تن کیلومتر، گردشگری و…. می‌تواند درآمد زایی مناسبی برای کشور داشته باشد.

مقدسی گفت: از خرداد ماه حقوق ورودی بر اساس نرخ مبادله الکترونیکی محاسبه می‌شود، بر این اساس طبق قانون بودجه، حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو از ۴ درصد به یک درصد کاهش یافت. دولت البته درخواست کاهش حقوق ورودی حقوق گمرکی مواد اولیه و تجهیزات را هم ارائه کرده است. بر این اساس جمع حقوق پایه گمرکی تمام کالاهای به جز مصرفی‌ها کاهش خواهد یافت. به این ترتیب دولت از ۲۸ هزار میلیارد درآمد خود صرف نظر می‌کند.هرچند این موضوع فعلا در مجلس باقی مانده است.

رئیس کل گمرک از آمادگی گمرگ جهت شروع فرایند ترخیص خودرو خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بعد از ثبت سفارش وارد کشور شود.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید