چگونه گوشی قدیمی خود را ارتقا دهیم؟

Table of Contents

پیشنهاد روز

چگونه گوشی قدیمی خود را ارتقا دهیم؟

سامسونگ به تازگی از جدیدترین گوشی‌های تاشو گلکسی خود رونمایی کرده است. رویداد آیفون اپل نیز معمولا در اواخر سپتامبر برگزار می‌شود و به دنبال آن گوشی پیکسل گوگل معرفی می‌شود. در چنین مواقعی بسیاری از افراد وسوسه می‌شوند تا گوشی هوشمند خود را به محصولات جدید ارتقاء دهند.

در صورتی که هنوز تاریخ انقضاء سیستم عامل دستگاه شما فرا نرسیده باشد، می‌توانید برای صرفه جویی در عمر باتری، بهبود سرعت و کاهش فرسودگی گوشی اندرویدی یا آیفون قدیمی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- سازگاری نرم افزار را بررسی کنید
در پاییز معمولا آخرین نسخه‌های نرم‌افزار اندروید و iOS اپل عرضه می‌شوند. این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند دستگاه‌های قدیمی را دوباره احیا کنند و افزایش امنیت و رفع مشکلات دستگاه را به همراه داشته باشند.

آیفون: در حال حاضر آیفون ۶ اس (منتشر شده در سال ۲۰۱۵) و دستگاه‌های جدیدتر از آن از iOS 15.6 پشتیبانی می‌کند. با این حال، iOS 16 که در ماه سپتامبر با ویژگی‌های جدیدی مانند متن قابل ویرایش در iMessage در دسترس قرار می‌گیرد، پشتیبانی از مدل‌های قدیمی‌تر را متوقف خواهد کرد. فقط آیفون ۸ (منتشر شده در سال ۲۰۱۷) و جدیدتر از آن، این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد. لیست کاملی از دستگاه‌های پشتیبانی شده در نسخه پیش نمایش iOS 16 اپل منتشر شده است.

اندروید: به روز رسانی های سیستم و امنیتی در دستگاه‌های اندرویدی بصورت جداگانه انجام می‌شوند. می‌توانید نسخه اندروید دستگاه خود را از قسمت Settings بررسی و به روزرسانی نمایید. دستگاه‌های سامسونگ سه ساله (گلکسی S20 یا بالاتر) و چهارساله (گلکسی S21 و جدیدتر) به روز رسانی سیستم عامل اندروید و یک سال دیگر به روز رسانی امنیتی را دریافت خواهند کرد. گوگل نیز به روز رسانی های سیستم و امنیتی کاربران پیکسل را تضمین کرده است.

۲- عادات شارژ خود را ارزیابی کنید
اگر کابل آسیب دیده یا فرسوده دارید، آن را تعویض کنید. تجهیزات شارژ معمولا استرس زیادی را تحمل می‌کنند؛ وصل شدن مکرر، خم شدن شدید، تکان‌های مداوم و … می‌تواند به باتری دستگاه شما آسیب بزند. دریافت پیکربندی جدید می‌تواند دستگاه شما را کارآمدتر و بصورت ایمن‌تر شارژ کند. اگر دستگاه شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید آن را نیز در نظر بگیرید. شارژرهای بی‌سیم دستگاه‌ها را کندتر شارژ می‌کنند، اما استرس کابل‌های شارژ را کاهش می‌دهند.

گوشی‌هایی که باتری‌های قدیمی‌تری دارند، اغلب دچار کندی می‌شوند. باتری‌ها را زمانی تعویض کنید که حداکثر ظرفیت آنها، به زیر ۸۰ درصد برسد. باتری‌های لیتیوم یونی، که در تلفن‌های همراه و اکثر وسایل الکترونیکی دیگر وجود دارند به مرور زمان آسیب می‌بینند و نحوه شارژ یا استفاده از باتری می‌تواند این تخریب را تسریع کند. شارژ مکرر باتری تا ۱۰۰ درصد یا استفاده از تلفن با باتری زیر ۱۵ درصد برای سلامت باتری شما خوب نیست. بسیاری از تلفن‌ها اکنون تنظیماتی برای نظارت و بهبود عمر باتری دارند:

آیفون: ابتدا به Settings > Battery > Battery health رفته و سپس Optimized Battery Charging را برای کاهش زمان مصرف باتری روشن کنید.

سامسونگ: ابتدا به Settings > Device care > Optimize now بروید. گوشی‌های گلکسی دارای گزینه Protect Battery هستند که شارژ را در ۸۵ درصد محدود می‌کند. برای فعال کردن این ویژگی به Settings > Battery & device care > Battery > More battery settings > Protect battery بروید. به یاد داشته باشید که با فعالسازی این قابلیت، عمر باتری را افزایش می‌دهید، اما پس از هر بار شارژ، از میزان شارژ باتری کمتری برخوردار خواهید بود.

چگونه گوشی قدیمی خود را ارتقا دهیم؟

۳ سرعت دستگاه خود را افزایش دهید
کندی دستگاه‌ها می‌تواند نتیجه باتری‌های قدیمی‌تر باشد. در سال ۲۰۱۷، اپل اعلام کرد که به عمد سرعت گوشی‌های دارای باتری قدیمی‌تر را کاهش داده است تا از خاموش شدن غیرمنتظره آن‌ها جلوگیری کند. به طور معمول، باتری‌ها پس از دو یا سه سال یا حدود ۵۰۰ چرخه شارژ، عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهند. هنگامی که درصد سلامت باتری به کمتر از ۸۰ درصد ظرفیت اولیه آن می‌رسد، تعویض باتری می‌تواند عملکرد دستگاه بهبود ببخشد.

آیفون: برای مشاهده ظرفیت باتری دستگاه خود به Settings > Battery > Battery Health بروید.

اندروید: هیچ ویژگی داخلی برای این کار وجود ندارد. اما می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالثی مانند AccuBattery و MacroPinch برای نمایش اطلاعات دستگاه خود استفاده کنید.

نرم افزار گوشی‌های آیفون در هنگام کار با باتری‌های قدیمی، برای جلوگیری از خاموش شدن غیرمنتظره دستگاه سرعت خود را کاهش می‌دهد. یک باتری جایگزین بین ۵۰ تا ۷۰ دلار قیمت دارد و می‌تواند عملکرد دستگاه شما را بهبود ببخشد.

این نکات نیز می‌تواند عملکرد دستگاه شما را افزایش دهند:

• گوشی خود را هر دو روز یکبار ریستارت کنید. روشن گذاشتن تلفن برای مدت طولانی می‌تواند باعث تجمع حافظه غیرقابل استفاده و ایجاد خطا شود.
• فضا را آزاد کنید. تلفن خود را به عنوان یک دفتر در نظر بگیرید. وقتی پر از وسایل است، حرکت کردن سخت‌تر می‌شود. ببینید چه چیزی در تنظیمات دستگاه شما، فضای ذخیره‌سازی را اشغال کرده است. رسانه‌های غیر ضروری را حذف کنید و از یک سرویس ابری برای ذخیره سازی تصاویر خود استفاده نمایید.
• از اجرای برنامه‌ها در پس زمینه جلوگیری کنید. اجرای بیش از حد برنامه‌ها عملکرد دستگاه شما را ضعیف می‌کند. به‌روزرسانی برنامه پس‌زمینه را در دستگاه خود غیر فعال کنید.
• از وب سایت‌ها به جای برنامه‌ها استفاده کنید. برنامه‌ها نه تنها فضا را اشغال می‌کنند، بلکه می‌توانند در پس‌زمینه نیز اجرا شوند. این کار سبب کند شدن دستگاه می‌شود. بسیاری از خدمات، مانند برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی، از طریق مرورگر تلفن همراه با ارائه عملکرد تقریباً یکسانی قابل دسترسی هستند. حتی می‌توانید بوک مارک‌های وب سایت را به صفحه اصلی دستگاه خود اضافه کنید. برای حذف برنامه و افزودن نماد وب‌سایت به صفحه اصلی آیفون، روی دکمه اشتراک‌گذاری در مرورگر سافاری ضربه بزنید و سپس Add Bookmark را انتخاب کنید.

چگونه گوشی قدیمی خود را ارتقا دهیم؟

۴- از سرمایه گذاری خود محافظت کنید
یک قاب محکم و بادوام می‌تواند سال‌ها به عمر تلفن همراه شما بیافزاید. با استفاده از نگهدارنده‌های تلفن همراه مانند PopGrip Slide نیز می‌توانید دستگاه خود را راحت‌تر در دست بگیرید و از افتادن آن جلوگیری کنید. در حالی که بسیاری از تلفن‌ها در برخورد کوتاه مدت با آب مقاوم هستند، اما نباید آن‌ها را ضد آب کامل دانست. مقاوم در برابر آب، به معنای ضدآب بودن نیست.

رطوبت می‌تواند به اجزای حساس داخل تلفن شما آسیب برساند. آب نمک، لوازم الکترونیکی را از بین می‌برد. اپل توصیه می‌کند که اگر دستگاه شما در معرض نشت یا پاشیدن آب قرار گرفت، ناحیه آسیب دیده را با آب لوله کشی بشویید و سپس گوشی را در یک منطقه خشک با جریان هوا قرار دهید. در حالت ایده آل دستگاه در مقابل یک فن با هوای خنک قرار داده شود.

46

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید