کاهش واردات فیلتر هواپیما با بومی‌سازی محصول خارجی

Table of Contents

پیشنهاد روز

کاهش واردات فیلتر هواپیما با بومی‌سازی محصول خارجی

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با فیلتر جذب ذرات گرد و غبار موجود در هوا میسر می شود. اما عملکرد فیلترها با کمک فناوری‌نانو بهبود یافته و دوام آنها بیشتر می شود. شرکت دانش بنیان آزاد فیلتر با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به تولید فیلترهای کاربردی در هواپیما شده که با استفاده از پوشش نانوفناوری عملکرد بهتری دارد و باعث بهبود تهویه هوای کابین هواپیما می شود.

این مدل از فیلترها طول عمر بیشتری دارند، افت فشار در آنها کمتر است و کارایی بیشتری از خود نشان می‌دهند. هزینه تولید این محصول هم نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی کمتر است. به همین دلیل رغبت بازار داخلی به واردات این محصول کم شده است.

افزایش بازدهی این فیلترها با کاهش اندازه سوراخ ها و افزایش عمر فیلتر با بهره گیری از فیلتراسیون سطحی ممکن شده است به هیمن دلیل استفاده از آنها به عنوان فیلتر در هواپیما، مطلوب تر از فیلترهای معمولی است.

این محصول با استفاده از کاغذهای سلولزی ویژه‌ای تولید شده است که روی آن‌ها الیاف پلیمری سنتزی قرار داده شده و در ادامه نانوالیاف به این محصول اضافه می‌شود. در حال حاضر برخی شرکت‌های هواپیمایی داخلی، از این محصول استفاده می کنند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید