گزارش عجیب پاکستان از احتمال برخورد ۲ هواپیمای مسافری در آسمان ایران | واکنش شرکت فرودگاه‌ها

Table of Contents

پیشنهاد روز

گزارش عجیب پاکستان از احتمال برخورد ۲ هواپیمای مسافری در آسمان ایران | واکنش شرکت فرودگاه‌ها

به گزارش جُستک آنلاین، هادی یوسف پورآذری در توئیتر نوشت: «گزارش عجیب رئیس هواپیمایی پاکستان از رویداد بین ۲ پرواز پاکستانی در آسمان ایران اسلامی برخلاف قوانین و مقررات ایکائو است. به هموطنان اطمینان می‌دهم این گزارش صحت نداشته و آسمان ایران با تلاش همکاران عزیز کنترلر ترافیک هوایی ایمن‌ترین آسمان منطقه برای تردد پروازهای بین‌المللی است.»

دیروز سخنگوی سازمان هواپیمایی پاکستان ادعا کرد ۲ هواپیمای مسافری این کشور در آسمان ایران در آستانه برخورد با هم قرار داشته‌اند. سازمان هواپیمایی پاکستان مدعی شده بود این حادثه یکشنبه گذشته و به‌دلیل خطای انسانی کنترلرهای ایرانی روی داده است!

طی‌ سال‌های اخیر غربی‌ها به‌بهانه‌های واهی به‌دنبال ناامن نشان دادن آسمان ایران برای پروازهای مسافری بین‌المللی بوده‌اند، به‌عنوان نمونه اواخر سال ۹۸ آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا طی دستورالعملی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی هشدار داد تا اطلاع ثانوی بر فراز آسمان ایران پرواز نکنند و در صورت ضرورت در ارتفاع بالای ۲۵هزار پا (۷۶۰۰ متر) پرواز را انجام دهند. این هشدار تیرماه سال ۹۹ از سوی آژانس هوانوردی ایمنی اتحادیه اروپا تمدید شده بود.

این در حالی بود که آبان‌ماه سال گذشته آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا هشدار پرواز در آسمان ایران را لغو کرد، حال به‌نظر می‌رسد برخی کشورهای غربی این بار با استفاده از تحریک کشورهای دیگر به‌دنبال ناامن جلوه دادن آسمان ایران برای پرواز هواپیماهای مسافربری هستند.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید