دانش‌بنیان‌ها زنجیره‌ تامین غذای سالم در کشور را تکمیل می‌کنند

Table of Contents

پیشنهاد روز

دانش‌بنیان‌ها زنجیره‌ تامین غذای سالم در کشور را تکمیل می‌کنند

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک  به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از نهادهایی که در زمینه تحقق امنیت غذا در کشور تلاش می‌کند این دیدگاه را دارد که باید ابتدا زنجیره ارزش این صنعت تکمیل شود؛ زنجیره‌ای کلان و پربازیگر.

این زنجیره به طور کلی شامل نهاده‎های تولید، زراعت و باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و غذایی، لجستیک و فروش می شود. یعنی باید همه این حلقه‌ها برای تحقق و تامین غذای سالم مدنظر قرار گیرد و بازیگران آن برای این هدف به میدان دعوت شوند.

این زنجیره کلان خود زیرزنجیره‌های زیادی را در دل خود جای داده است که هنوز در ایران بخش اعظمی از این حلقه‌ها تکمیل نشده‌اند و به کار گرفته نمی شوند. اما ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا ابتدا با شناسایی همه حلقه و زیرحلقه‌های موثر در حوزه امنیت غذایی این زنجیره را کامل کند و سپس از توانمندی شرکت های دانش‌بنیان و خلاق برای این کار بهره ببرد.

دو مقوله کمیت و کیفیت مواد غذایی در این خصوص در جهان از اهمیت برخوردار هستند. در واقع مردم کشورهایی که امنیت غذایی در آنها به خوبی تامین شده بیشتر به استفاده از غذای سالم تمایل دارند به همین دلیل کارشناسان حوزه غذا در کشور معتقدند که شاید تامین امنیت غذایی، مردم را به سمت استفاده از الگوی غذایی سالم تر هدایت کند و سفره ایرانیان را بهبود هم ببخشد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید