آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور برای بازگشت زائران از عراق | مسیر مهران-ایلام یک‌طرفه شد

Table of Contents

پیشنهاد روز

آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور برای بازگشت زائران از عراق | مسیر مهران-ایلام یک‌طرفه شد

 به گزارش جُستک آنلاین، با توجه به اینکه روزهای جمعه و شنبه خیل عظیم زائرانی که از کشور عراق به سمت مرزهای ایران به‌خصوص از طریق مرز مهران عزیمت می‌کنند و ترافیک سنگینی در این محور ایجاد خواهد شد،  مسئولان فراجا، از احتمال یک‌طرفه شدن محور مهران به ایلام خبر داده بودند.

در این زمینه مهدی مخبر معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: طبق آمار خروج زائران،  تقریبا ۵۰ درصد بازگشت از مرز مهران خواهد بود که حجم بالایی است و بیش از ۶۰ درصد زائران هم با خودروهای شخصی خود آمده‌اند، بنابراین بازگشت این حجم مسافر باعث تراکم و ترافیک زیادی در جاده مهران به ایلام خواهد بود. از این رو تمهیداتی اندیشیده شده که در این ایام اوج، که روز قبل از اربعین (جمعه ۲۵ شهریور) و روز اربعین (شنبه ۲۶ شهریور) را شامل می‌شود، مسیر مهران-ایلام به‌صورت یک‌طرفه به سمت ایلام انجام شود، که هم تردد روان‌تر باشد و هم اتوبوس‌ها و ناوگان عمومی بهتر بتوانند سرویس‌دهی کنند.

او درباره وضعیت سایر مسیرهای برگشت نیز توضیح داد: البته تمام مرزها و مسیرهای بازگشت در این روزها پرتراکم خواهند بود اما مشکلی از بابت راه‌بندان شدن وجود ندارد؛ بیشتر تراکم در مسیر مهران-ایلام است و از این رو این تدبیر برای این مسیر اندیشیده شده است.

معافیت خودروهای مسافری از پرداخت عوارض آزادراهی

پیش از این نیز وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود کلیه خودروهای مسافری از پرداخت عوارض آزادراهی کشور معاف هستند؛ درصورت عدم رعایت موضوع توسط شرکت‌های آزادراهی، اداره کل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به‌عنوان متولی نظارت بر امور بهره‌برداری آزادراه‌های مشارکتی کشور، مسئول پیگیری و برخورد با متخلفان خواهد بود.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید