اجرای ۱۰ طرح دانش‌ بنیان مدیریت شهری در اصفهان

Table of Contents

پیشنهاد روز

اجرای ۱۰ طرح دانش‌ بنیان مدیریت شهری در اصفهان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین عنوانی بود که در ابتدای قرن جدید بارقه امید را در زیست‌بوم فناوری کشور ایجاد کرد، این نام‌گذاری اهمیت استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را بیشتر کرده است.

بهره‌گیری از توان و کارایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور می‌انجامد، این شرکت‌ها می‌توانند چالش‌های صنایع مختلف را شناسایی و به رفع آن‌ها بپردازند. در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به 7312 رسیده که در استان اصفهان 676 شرکت دانش‌بنیان فعال هستند.

به‌تازگی 10 طرح دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری در اصفهان به تصویب رسیده که با تأمین اعتبار و پیش‌بینی تمهیدات لازم به‌زودی اجرا می‌شود.

تبدیل ایده‌ها به محصول

شرکت‌های دانش‌بنیان اهدافی از قبیل ایجاد زمینه برای به‌کارگیری هرچه بیشتر توانمندی‌های دانشگاه‌ها واحدهای پژوهشی در جامعه و ترغیب متخصصین، نوآوران، مخترعان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی برای فعالیت‌های بیشتر در رفع نیازهای جامعه برای ترویج فرهنگ تجاری‌سازی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را دنبال می‌کنند.

تشویق بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی به بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های شکل یافته در مراکز پژوهشی، ارتقای فرهنگ عمومی کارآفرینی و جذب و تبدیل ایده‌ها به محصول و مشاغل پایدار از دیگر اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان است.

برای اجرا سازی این طرح‌ها 50 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. کنترل غبار، تصفیه‌خانه و تجهیزات تفریحی و خدماتی از جمله تولیدات دانش‌بنیان شرکت‌های مورد قرارداد برای مدیریت شهری در اصفهان هستند، با چنین طرح‌هایی از امکانات به‌روز استفاده شده و فرصت‌هایی برای کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید