ارتقای کیفیت فرآورده‌های غذایی/ بسته‌بندی محصولات با دستگاهی ایرانی

Table of Contents

پیشنهاد روز

ارتقای کیفیت فرآورده‌های غذایی/ بسته‌بندی محصولات با دستگاهی ایرانی

به گزارش گروه علم و پیشرفت جُستک به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،دستگاه بسته بندی ماشینی، کمک می کند تا محصولات غذایی بدون استفاده از نیروی انسانی و در شرایط کاملا بهداشتی بسته بندی شود.این روش فناورانه و هوشمند، ضمن افزایش سرعت بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های غذایی، سلامت و کیفیت  محصولات را ارتقا می‌دهد. با توجه به این‌که تامین و ارتقای کیفیت غذا، به کمک فناوری‌های پیشرفته و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، از تولیدات ایران‌ساخت در این حوزه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حمایت صورت گرفته است.

 بسته بندی ماشینی شامل دستگاه های لودر، کندلینگ، سورتر، فارم پکر، شیرینگ پک و لیبل زن است که استفاده از نیروی انسانی را به حداقل می رساند. در دستگاه های اتوماتیک بسته بندی سعی شده تا استفاده از نیروی انسانی به حداقل برسد و برای مثال امروز در بسته بندی محصولاتی نظیر تخم مرغ به کار می رود.

افزایش سرعت بسته بندی

دستگاه بسته بندی ماشینی سبب شده تا سرعت تولید به شکلی قابل توجهی افزایش پیدا کند و هزینه شرکت ها به شکلی محسوس کاهش یابد. این در حالی است که مشخصا سطح کیفی بسته بندی نیز ارتقا می یابد.

یکی دیگر از مکمل های دستگاه بسته بندی ماشینی قسمت پرینتر آن است که مشخصات محصول را در حین بسته بندی بر آن حک می کند. به صورت کلی دستگاه بسته بندی ماشینی با وجود این که فضای زیادی را در مجموعه ها اشغال نمی کند اما می تواند رویه تولید را در هر کارخانه و شرکتی به صورت قابل توجهی پیش ببرد.

دستگاه بسته بندی ماشینی ایران ساخت تا به امروز به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و عمان صادر شده است که با توجه به کیفیت بالای محصول روند توسعه صادرات آن در دستور کار است تا ارزآوری بیشتری صورت گیرد.

این دستگاه ایران‌ساخت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت شرکت آرین بهرنگ سیاه قلم تاکنون 60 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شده است و با ده مجموعه دیگر نیز همکاری صورت می گیرد که در این مراکز نیز چندین فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید