اندونزی اتهام انحصارطلبی گوگل را بررسی می‌کند

Table of Contents

پیشنهاد روز

اندونزی اتهام انحصارطلبی گوگل را بررسی می‌کند

با گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری جُستک به نقل از رویترز، آژانس ضد انحصار اندونزی (KPPU) اعلام کرد که در حال بررسی رویه‌های تجاری ناعادلانه گوگل در استفاده از خدمات پرداخت اختصاصی در فروشگاه گوگل پلی است.  این اقدام به دنبال تحقیقات مشابه توسط تنظیم کننده های ضد انحصار در سطح جهانی انجام می شود.

در بیانیه ای آمده: آژانس ضد انحصار اندوزی مشکوک است که گوگل با استفاده از موقعیت غالب، فروش مشروط و شیوه های تبعیض آمیز خود در توزیع برنامه های دیجیتال در اندونزی سوء استفاده کرده است.

به گفته این آژانس، تحقیقات اولیه نشان داد که از اول ژوئن توسعه دهندگان برنامه اندونزیایی ملزم به استفاده از سیستم پرداخت گوگل بودند که 15 تا 30 درصد کارمزد دریافت می کند. 

این آژانس گفت که گوگل 93 درصد از سهم بازار را در کشور 270 میلیون نفری که اقتصاد دیجیتال در حال رشد سریعی دارد، در اختیار دارد.

گوگل هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده اما در کشورهای دیگری که با تحقیقات مشابهی مواجه شده، گفته که هزینه خدمات به رایگان نگه داشتن اندروید کمک می کند و به توسعه دهندگان ابزارها و پلتفرم جهانی امکان دسترسی به میلیاردها مصرف کننده در سراسر جهان را می دهد.

گوگل در دهه گذشته بیش از 8 میلیارد یورو (7.99 میلیارد دلار) توسط اتحادیه اروپا به دلیل اقدامات ضدرقابتی مربوط به خدمات مقایسه قیمت، سیستم عامل موبایل اندروید و خدمات تبلیغاتی خود جریمه شده است.

یک دادگاه عالی اروپایی روز چهارشنبه حکمی مبنی بر نقض قوانین رقابت و جریمه بی سابقه 4.1 میلیارد یورویی شرکت را تایید کرد.

رگولاتور مخابرات کره جنوبی در ماه آگوست اعلام کرد که قصد دارد در مورد دارندگان فروشگاه اپلیکیشن، از جمله گوگل، به دلیل مشکوک بودن به نقض قانون پرداخت درون برنامه ای، تحقیق کند.

گفتنی است که آژانس ضدانحصار اندونزی تحقیقات را در 60 روز آینده انجام خواهد داد و یک مقام رسمی گفت اگر مشخص شود گوگل قوانین ضد انحصاری را نقض کرده، می تواند این شرکت را حداکثر 50 درصد از سود خالص کسب شده در این دوره جریمه کند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید