اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو است؟ | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، دنا، شاهین و انواع پژو

Table of Contents

پیشنهاد روز

اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو است؟ | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، دنا، شاهین و انواع پژو

به گزارش جُستک آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۸۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۹۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

اما آیا الان زمان مناسبی برای خرید خودرو است؟ کارشناسان، سناریوهای مختلفی را در رابطه با خرید خودرو در شرایط فعلی بازار بررسی کرده اند.

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر جو بازار آرام شده و به نظر می‌رسد تا پایان مهرماه، فرصت مناسبی برای خرید خودرو باشد. چون مشخص نیست که در هفته‌های آینده چه اتفاقی قرار است در بازار بیافتد.

او افزود: مدتی است که بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. چون عده‌ای منتظر نتیجه مذاکرات وین بودند. عده‌ای هم منتظر ورود خودروهای وارداتی به کشور.

نادری توضیح داد: اما زمزمه‌هایی در رابطه با افزایش دوباره قیمت خودروهای کارخانه‌ای شنیده می‌شود. امکان این وجود دارد که در مهرماه دوباره قیمت‌ها در بازار و درب کارخانه افزایشی شود. اگر قیمت‌ها افزایشی شود، به بازار یک شوک جدیدی وارد خواهد شد.

البته، کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو گفت: در شرایط فعلی که فاصله قیمتی خودرو بین بازار و کارخانه زیاد است، خریدار و مصرف‌کننده واقعی در بازار کم است. اگر هم فردی بخواهد برای سرمایه‌گذاری خودرو بخرد، به دنبال خرید خودرو از طریق قرعه‌کشی‌ها خواهد بود.

یک کارشناس نیز در این زمینه اظهار کرد: اگر فردی غیرحرفه‌ای در شرایط فعلی بازار بخواهد خودرو بخرد یا بفروشد، ضرر می‌کند. چون ممکن است مذاکرات برجام به نتیجه برسد و به صورت موقت قیمت‌ها کاهشی شود. از طرفی دیگر، اگر توافقی حاصل نشود، خودروها در بازار با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

امیرحسن کاکایی گفت: الان وقت خرید خودرو نیست. مگر اینکه خرید خودرو برای مصرف شخص باشد و نه سرمایه‌گذاری.

اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو است؟ | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، دنا، شاهین و  انواع پژو

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید