تصاویر | هاچ بک برقی جدید فرانسوی معرفی شد | به ایران هم می‌آید؟

Table of Contents

پیشنهاد روز

تصاویر | هاچ بک برقی جدید فرانسوی معرفی شد | به ایران هم می‌آید؟

به گزارش جُستک آنلاین به نقل از گجت نیوز، سرانجام پس از مدل‌های بنزینی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی، شرکت پژو تصمیم گرفت تا خودرو کامپکت خود را در قامت یک ماشین الکتریکی روانه بازار کند. پس اگر شما هم دوست دارید تا با نسخه های مختلف پژو E۳۰۸ مدل ۲۰۲۳ و مشخصات فنی و قیمت آن‌ها آشنا شوید و همچنین بدانید که این خودروها به ایران خواهند آمد یا خیر، تا انتهای مطلب در کنار گجت نیوز باقی بمانید.

معرفی و مشخصات فنی پژو E۳۰۸ مدل ۲۰۲۳

تصاویر | هاچ بک برقی جدید فرانسوی معرفی شد |  به ایران هم می‌آید؟

این خودرو فعلا قرار است در دو نسخه هاچ بک و استیشن واگن برقی به بازار بیاید و هر دو آن‌ها بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۸ یعنی پلتفرم “PSA EMP۲” طراحی شده‌اند. زمانی که به طراحی ظاهری این محصول نگاه می‌کنیم، بدون شک به یاد پژو ۴۰۸ سدان یا کراس اور خواهید افتاد.

نمای جلویی به جلو پنجره یک تکه ذوزنقه‌ای شکل با چراغ‌های دو گانه محدود شده است که طراحی آن‌ها شما را به یاد بومرنگ می‌اندازند. در پایین‌ترین قسمت هم با یک دیفیوزر اسپرت طرف هستیم که طرح آن را تا الان در هیچ کدام از محصولات سابق پژو ندیده بودیم. به علاوه باید گفت که طبق این تصاویر، طراحی داخلی پژو E۳۰۸ مدل ۲۰۲۳ تفاوت چندانی با مدل بنزینی ندارد و باز هم همان آرایش معروف کابین i-Cockpit پژو طرف هستیم؛ یعنی سه نمایشگر دیجیتال در کنار نمایشگر هد آپ دیسپلی با ابعاد ۱۰ اینچ!

تصاویر | هاچ بک برقی جدید فرانسوی معرفی شد |  به ایران هم می‌آید؟

زمانی که از نمای کناری به پژو ۳۰۸ برقی مدل ۲۰۲۳ نگاه می‌کنیم، رینگ‌های ۱۸ اینچی آیرودینامیکی را خواهیم دید اما از دستگیره‌های درب پاپ اوت هیچ خبری نیست و هنوز شاهد دستگیره‌های قدیمی هستیم. اما به جرات می‌توان گفت که در نمای عقبی، واقعا همان پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه را داریم و طراحی این قسمت چیز جدیدی را ارائه نمی‌دهد.

هاچ بک و استیشن واگن الکتریکی پژو در نسخه استاندارد از بهترین باتری‌های جهان با ظرفیت ۵۱ کیلو وات ساعت بهره می‌برند که طبق تست‌های WLTP در هر بار شارژ، می‌توانند تقریبا ۴۰۰ کیلومتر دوام بیاورند. همچنین این باتری‌ها از نوع NMC (نیکل منگنز کبالت) هستند و با سیستم برق ۴۰۰ ولت DC هم هماهنگ شده‌اند؛ یعنی می‌توانید ظرفیت شارژ باتری‌های پژو E۳۰۸ مدل ۲۰۲۳ را با شارژرهای سریع ۱۰۰ کیلو وات DC طی ۲۵ دقیقه، از ۲۰ به ۸۰ درصد برسانید. البته قابلیت «ترمز احیا شونده» هم با نام «مود ترمز» یا همان “Brake mode” در این خودرو EV وجود دارد.

تصاویر | هاچ بک برقی جدید فرانسوی معرفی شد |  به ایران هم می‌آید؟

در محور جلوی پژو E۳۰۸ مدل ۲۰۲۳ (هر دو نسخه هاچ بک و استیشن واگن)، یک موتور الکتریکی با توان ۱۵۶ اسب بخار قدرت (۱۱۵ کیلو وات) و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور را داریم که فعلا در مورد حداکثر سرعت یا شتاب ۰-۱۰۰ آن، اطلاعات دقیقی منتشر نشده است؛ اما می‌توانید فاکتورهایی مثل شتاب ۰-۱۰۰ کمتر از ۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر را در نظر داشته باشید. همچنین باید اشاره کنیم که مصرف انرژی این موتور برقی در هر ۱۰۰ کیلومتر، فقط ۱۲.۷ کیلو وات ساعت است و حالت‌های رانندگی مختلف مثل اکو، اسپرت و حالت عادی هم همراه شما هستند.

قیمت پژو  ۳۰۸ برقی جدید ، تاریخ ورود به بازار و احتمال واردات به ایران

تصاویر | هاچ بک برقی جدید فرانسوی معرفی شد |  به ایران هم می‌آید؟

خریدارانی که دوست دارند تا طعم رانندگی برقی با یک هاچ بک یا استیشن واگن فرانسوی را بچشند، می‌توانند از اواسط سال آینده، پژو E۳۰۸ مدل ۲۰۲۳ را سفارش دهند. همچنین گفته می‌شود که علاوه بر نسخه‌های استاندارد، پژو به فکر تولید تریم‌های GT و Allure هم هست. اما در مورد قیمت چطور؟ از آن جایی که تازه با محصول برقی جدید فرانسوی‌ها آشنا شدیم، فعلا در مورد قیمت آن مطمئن نیستم اما رسانه‌ها، پژو ۳۰۸ برقی مدل ۲۰۲۳ را در بازه ۴۷ تا ۵۳ هزار دلار حدس می‌زنند. پس با این حساب و محدودیت ۲۰ هزار دلاری برای واردات خودرو به ایران، فعلا باید قید سواری با پژو E۳۰۸ مدل ۲۰۲۳ را بزنید.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید