رضایت کشاورزان از قیمت اعلامی گندم توسط دولت

Table of Contents

پیشنهاد روز

رضایت کشاورزان از قیمت اعلامی گندم توسط دولت

به گزارش جُستک آنلاین، عطاء الله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور در برنامه میز اقتصاد گفت: خوشبختانه حرکتی که مجلس شورای اسلامی برای طرح شورای قیمت گذاری با هدف اتخاذ سیاست‌های حمایتی انجام داد، دست کشاورزان را در قیمت گذاری محصولات خودشان باز گذاشت و  امسال به موقع قیمت تعیین شد.

هاشمی افزود: قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو یارانه کاشت قیمت خوبی است و مورد رضایت تشکل‌های بخش کشاورزی و کشاورزان گندم کار است.

وی افزود: قیمت جهانی که فعلا متعادل شده موجب رضایت کشاورزان را فراهم کرده است منتهی یک شرطی خواهیم داشت. مثل سال گذشته اگر شرایط خاصی پیش بیاید باید مجموعه دولت، مجلس و شورای قیمت گذاری باید مجددا تجدیدنظر کنند.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: سال گذشته قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم تصویب کرده بودیم که باتوجه به شرایط بحران جنگ روسیه و اوکراین شرایط بد اقتصادی دنیا پایین آمدن میزان غلات و بازار ملتهب غلات در جهان، شورای قیمت گذاری در قیمت گندم تجدیدنظر کرد که حرکت بسیار خوبی بود.

وی افزود: خوشبختانه میزان تولید ما و بهتر از آن میزان خرید ما نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشت که این‌ها نشان دهنده این است که کشاورزان رضایت دارند و دولت را همراهی می‌کنند.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید