زائران اربعین بدون بلیت به فرودگاه امام نیایند | افزایش تقاضا در پروازهای برگشت از نجف به تهران

Table of Contents

پیشنهاد روز

زائران اربعین بدون بلیت به فرودگاه امام نیایند | افزایش تقاضا در پروازهای برگشت از نجف به تهران

به گزارش جُستک آنلاین، سعید چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  با اشاره به توقف پذیرش مسافر در مرزهای زمینی اظهار داشت: برخی از زائران اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات برای خرید بلیت و عزیمت هوایی به سمت عراق به فرودگاه امام مراجعه می‌کنند، اما با توجه به اینکه امسال عرضه بلیت‌های اربعین مستقیم و از طریق سایت فروش شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود، در فرودگاه به هیچ وجه بلیت صادر نمی‌شود از ورود این افراد بدون بلیت به ترمینال سلام ممانعت می‌شود.

وی افزود: با توجه به بسته بودن مرز زمینی، از زائران می‌خواهیم بدون بلیت از مراجعه به فرودگاه‎ امام خمینی (ره) خودداری کنند.

چلندری در ادامه به زائرانی که بلیت پرواز دارند، به مهر گفت: پرداخت عوارض خروج از کشور برای زوار اربعین لازم نیست اما برخی از زائران همچنان بدون توجه به این موضوع، عوارض پرداخت می‌کنند.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه مسافران باید حتماً پیرینت کارت واکسن همراهشان باشد که در پای کانتر پذیرش دچار مشکل نشوند تصریح کرد: تمام پروازهای نجف و بغداد از ترمینال سلام انجام می‌شود و برای انتقال زوار از ترمینال یک به سلام و بلعکس پنج اتوبوس در نظر گرفته شده که بصورت شبانه روزی زوار را بدون هزینه جابجا می‌کنند از زائرین گرامی درخواست داریم که سه ساعت قبل از پرواز به ترمینال سلام مراجعه نمایند.

چلندری در پایان گفت پارکینگ‌های ترمینال سلام بدون هزینه پذیرای خودروهای زائرین محترم می‌باشد.

زائران ۵ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه نجف حاضر شوند

همچنین سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: زائرانی که قصد بازگشت از نجف به تهران را دارند به دلیل ترافیک ورودی فرودگاه نجف، ۵ ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشند.

حسام قربانعلی شامگاه جمعه ۱۸ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل توقف سفرهای زمینی اربعین تقاضای زیادی برای ایران ایر در پروازهای برگشت از نجف به تهران ایجاد شده است.

وی توضیح داد: هم اکنون به دلیل ازدحام جمعیت در ایستگاه پرواز هواپیمایی هما در فرودگاه نجف، صف‌های طولانی چک امنیتی برای ورود به فرودگاه تشکیل شده است.
 
سخنگوی شرکت هواپیمایی هما گفت: بر این اساس تقاضا داریم زوار اربعین ۵ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوند تا دچار از دست دادن پرواز نشوند.

همزمان با توقف سفرهای زمینی به سمت عراق، ستاد اربعین اعلام کرده است تا مردم نسبت به مراجعه به پایانه‌ها و ترمینال‌های اتوبوسی به ویژه ترمینال‌های تهران اقدام نکنند؛ به محض از سرگیری حرکت اتوبوس‌ها به مردم اطلاع داده خواهد شد. همچنین این تصمیم شامل سفرها با خودروهای شخصی نیز می‌شود.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید