سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و غربالگری کرونا تا پایان همه‌گیری ادامه یابد

Table of Contents

پیشنهاد روز

سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و غربالگری کرونا تا پایان همه‌گیری ادامه یابد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری جُستک و به نقل از رویترز، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تاکنون جهان در چنین موقعیت خوبی برای پایان دادن به همه گیری کرونا قرار نداشته است. این خوشبینانه‌ترین چشم اندازی است که از آغاز شیوع بیماری و فوت بیش از شش میلیون بیمار ترسیم شده است.

آدهانوم گفت: ما هنوز در این موقعیت قرار نگرفته‌ایم، اما پایان همه‌گیری کرونا قابل رویت است.

این خوشبینانه ترین ارزیابی آژانس سازمان ملل از زمان اعلام وضعیت اضطراری بین المللی در ژانویه 2020 و شروع کرونا به عنوان یک بیماری همه گیر در جهان بود.

این ویروس که در اواخر سال 2019 در چین ظاهر شد، عامل مرگ نزدیک به 6.5 میلیون نفر و ابتلای 606 میلیون نفر به این بیماری همه گیر در جهان است. همچنین اقتصادهای جهانی و سیستم های مراقبت بهداشتی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

توزیع واکسن و روش‌ های درمانی به کار گرفته شده به جلوگیری از مرگ و میر بیماران و بستری شدن در بیمارستان کمک کرده و سویه امیکرون که اواخر سال گذشته شناسایی شد، باعث بروز نوع خفیف بیماری شده است.

به گزارش آژانس ملل متحد، مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در هفته گذشته کمترین میزان از مارس ۲۰۲۰ بوده است.

با این وجود آدهانوم همچنان دوباره از کشورها خواست تا هوشیاری خود را حفظ کنند و همه گیری را به یک مسابقه ماراتن تشبیه کرد.

او گفت: اکنون زمان آن است که سخت‌تر بدویم و مطمئن شویم که از خط پایان عبور کرده و پاداش همه تلاش‌هایمان را می‌گیریم.

تدروس گفت که کشورها باید به سیاست‌های بهداشت و سلامت خود نگاه جدی داشته باشند و آنها را برای مقابله با کرونا و ویروس‌های آینده تقویت کنند. وی همچنین از کشورها خواست 100 درصد گروه های پرخطر خود را واکسینه کنند و به غربالگری ویروس ادامه دهند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید