واردات رنو از مبدا هند به ایران! | حداقل قیمت خودروهای وارداتی

Table of Contents

پیشنهاد روز

واردات رنو از مبدا هند به ایران! | حداقل قیمت خودروهای وارداتی

به گزارش جُستک آنلاین، مهدی دادفر با اشاره به نبود انگیزه کافی برای بخش خصوصی در زمینه واردات گفت: در حال حاضر تکلیف بسیاری از مسائل مانند نرخ سود، نحوه فروش و غیره در دستورالعمل واردات مشخص نیست و به همین دلیل شرایط برای حضور واردکنندگان خصوصی مساعد نیست.

او در خصوص شرایط در نظر گرفته شده در دستورالعمل واردات خودرو اظهار کرد: دستورالعمل واردات خودرو بنظر می‌رسد با هدف ایجاد امکان واردات تنها برای شرکت‌های خودروساز دولتی آماده شده است و شرکت های سایپا و ایران خودرو با استفاده از این دستورالعمل می‌توانند خودرو وارد کنند.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خبرها حاکی از این موضوع است که خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را شروع کردند و شرکت ایران خودرو در حال فعالیت بر روی پلتفرم رنو کوئید است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه دستورالعمل واردات خودرو را یک معما دانسته و گفت: مشروط نمودن تمامی امور به کارگروه‌های خاص، محدود کردن واردات با سقف و اعداد مشخص، ایجاد شروط برای واردات و محدودکردن فروش و عرضه آن در بورس که در عمل باعث از بین رفتن بخش خدمات پس از فروش می‌شود و تمامی این موارد جزو بندهایی است که روند واردات خودرو را سخت می‌کند.

او در ادامه گفت: خودروهای وارداتی با حداقل قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان عرضه خواهند شد و افزود: انجام واردات به این سبک نمی‌تواند اهداف دولت را محقق کند و مشکل بازار خودرو همچنان پابرجا خواهد ماند و با این روش افزایش قیمت‌های بالای خودرو در بازار داخلی ادامه پیدا می‌کند.

مهدی دادفر با اشاره به سقف واردات ۱۰ الی ۲۰ هزار دلاری برای واردات خودرو و وجود استاندارد ۸۵گانه سازمان ملی استاندارد عنوان کرد که با سقف ۱۰ هزار دلار امکان واردات خودرو با استاندارد ۸۵گانه ایران وجود ندارد و امکان واردات خودرو استاندارد با این قیمت وجود ندارد.

او با بیان اینکه دولت باید به دخالت‎‌هایش در بازار خودرو خاتمه بدهد، افزود: فعالان حوزه واردات خودرو باید بتوانند آزادانه و بدون محدودیت در سقف و قیمت اقدام به واردات خودرو در جهت تنظیم بازار کنند؛ دستاورد این محدودیت‌ها در بازار این شده است که خودروهایی که نیم میلیارد تومان هم ارزش ندارند تبدیل به خودروهای ۳ میلیاردی شدند و باید کاری کرد که حباب قیمت خودرو شکسته شود.

پیشنهادات روز

در اینستاگرام

جوستک را دنبال نمایید

در تلگرام

جوستک را دنبال نمایید

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید